Sedan springer jag igenom en kulle

Ragtime-rep var det idag alltså. Bara jag, mika och mickel denna gång. Mickel har rätt många toner att spela så vi ska köra imorn oxå^^ och det är bara kul så :D

Efter repet hämtade mamma mig och åkte ut till henne i älandsbro. Tog hand om Alvin i fyra timmar, det får jag alltså 400 spänn för från kommunen, det är nice ju:) Plus att jag fick middag^^ Ska köra på det fler gånger oxå. Äntligen har man försäkrat liite inkomst i sommar iaf!

Först gick jag en promenix ett bra tag med alvin i vagnen. Vi gick innåt östersjäland på grusvägen där. Kändes som man var på landet:) Sedan gick vi ner till Omsjön och kollade in hur det ser ut där, mysigt ställe, måste bada där nåt i sommar. Fanns en flytbrygga och en rutschkana i vattnet(;  en grill på stranden oxå! 
      Satte mig och läste där ett tag medan alvin somnade där i vagnen. Det regnade mer och mer, tillsist var boken alldeled blöt (biblioteksbok), men hakuna matata liksom. Började gå hemmåt då iallafall. När jag kom hem var jag dyngsur. Men hakuna matata liksom, jag njöt bara. Trevligt med regn.


Sen blev det mata alvin, byta blöja, roa honom, grillat kött till middag:D, roa honom och lyssna på musik och sedan hem. Ja jag känner mig mer som en gäst där "hemma" i älandsbro nu. Hann ju inte bo där så länge innan jag flyttade hemifrån men mest för att jag inte har nå saker där längre, då kommer man dit och får vara gäst. Tur jag känner mig så oerhört hemma i min lägenhet:D

När jag kom hem kom Emil och Evelina och klampade in efter att de vart och jobbat med plantsättning heeeeela dagen. Han skulle bara hämta lite kläder som han hade hos mig sen cyklade (blev regnig och blöt igen) jag iväg till Elin (som nyss oxå flyttat hemfrån) med chipsen i högsta hugg^^ Äntligen åts de upp. De har legat i mitt skafferi sedan jag flyttade in xD Fan vad duktig jag är! Jag har bara fått ångest när jag tänkt på att äta dom. Nu fick jag hjälp iaf! Dock var det ju jag som åt mest iallafall.. När jag väl börjat är det svårt att stoppa mig!

Hos Elin var iaf Elin, Soffe, Jens, Samuel, Wille och jaf. Vi såg på... en film. Vad den nu hette. Med Leonardo DiCaprio och Kate Winslet (inte titanic) Den var märklig! men bra! Sedan spelade vi Cluedo och åt jordgubbar och det gick inge bra för mig. Men det var en trevligt kväll:D

Hakuna Matata, Timon och Pumba.     Och Emma


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0