Tre tomtar, tre tomtar, från tomtekakeland

En helt vanlig onsdag. Dagen började med samhällskunskap. Min övertrötthet och skrattdag började redan där. Jag skrattade så jag grät för precis ingenting. Eller, det kan ha vart för att jag hade så jävla tråkigt och var rätt ointresserad av irakkonflikten:/ Det är jättejobbigt när man inte är intresserad av det man jobbar med.

Efter samhället gick jag ut och låste upp cykeln för att gå till matsalen i lugn och ro. Tyckte det var konstigt att inte resten av klassen oxå gick ut. Så kom jag på att vi hade Historia innan lunchen. ... Där hade jag inte så värst kul. Anledning: Se förra inlägget.

Innan och under svenskalektionen blev det dock andra bullar. Först körde jag och Helena "sten, sax, påse" och jag skrattade som aldrig förr (ja, jag grät som vanligt). (Ja, stensaxpåse kan vara så kul, det beror på vad man gör det till, det förutsätter dock att man inte skippar de självklara rörelserna. Underlättar oxå om man är övertrött.) När sedan lektionen började råkade Maria Lycken (vår lärare) säga Helga till Helena! xD Det kanske är lite svårt att förstå det nu (?) men hela klassen höll på att garva ihjäl sig. Och jag kunde inte sluta så jag var tvungen gå ut. Ja sedan skulle vi läsa lite berättelse för varann i en liten grupp och även därifrån gick jag sedan skrattandes och gråtandes, gosh hhahahaha.



Jag var kvar på vågmannen och åt middag och allt. Och skrattade. Tills jag åkte iväg till luciasjungningen (vi fick även veta idag vem som blev lucia, men det blir officiellt i tidningen på fredag så jag väntar till dess med att säga nåt.) Men gick snabbt iväg till Norrdans för att gå på Saras kontakt-improvisation. Mycket nice.

Sedan direkt iväg till Metropol där några av de underbara estet-2:orna spelade!:D Mycket imponerande framträdanden:) Missade början dock:(

(Bild från Metropol när förra 3:orna spelade där.)


Meh! Nu är klockan över 1! Dumma klocka!



Sov med sko
r
Vakna där du bor












Btw, jag mötte 3 tomtar på vägen hem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0