Hej mitt vinterland

... nu är jag här.

Det är vitt överallt! Snöbollskrig någon???:D Det är såhär det ska vara innan jul. Nu får man bara hoppas att snön bestämmer sig för att dras med gravitationen även typ en eller två dagar innan julafton så blir det mys. Jag hade inga förväntningar på vintern och snön i år, lika bra att inte hoppas tänkte jag. Men nu har jag stora förväntningar igen! Känn dig pressad kung snö!



Förra året cyklade jag hela vintern, med min tantcykel utan dubb/vinterdäck. Jag ska försöka gå mer såvida jag inte fixar vintercykeln som är hos far min. Det är ju lite galet livsfarligt annars. Men jag tar det lilla lugna iallafall^^ Och till skillnad från de som inte är så vana vid cykel så känner jag ju till riskerna bra eftersom jag träningscyklar ibland/tävlingscyklade förut. (Gosh, saknar det, kom jag på nu när jag nämnde det-.-).


Idag klev jag upp lagom till lunchen på skolan och gick sedan hem igen för att julstäda lite. Testade den enda julgardinen jag hade, funkade inte. Sedan somnade jag och sov till det var dags att laga middag och sedan iväg till Julavslutningen på vågmannen!

Det var mys. Första satt vi i lag om 10 och gissade på vilka låtar som hörde till vilken lärare under deras gymnasietid! Tror vi fick 1 rätt. Det är ju helt sjukt svårt^^ Men kul att höra. Sen skickade de tillbaks oss i barndomstiden och vi fick godispåsar och lyssnade på Kvam när han läste en julsaga från mumindalen^_^ Per Nordgrens långa årliga tal om vad man inte bör köpa i julklapp skippade de i år. Efteråt blev det kramkalas för fulla muggar och sedan gick ES07 iväg till Amanda där det julfikades och spelades Alias!:D Mer sällskapsspelkvällar åt folket!

Micro: "När man bär något är det en...?"
Krille: "Hatt!"

Minns inte vad rätta svaret skulle vara men det blev jäkligt kul iaf. Men slår det Martins citat?:

Någon: "Liten med lång svans och hoppar omkring i skogen."
Martin: "Myra!"

Eller:

Någon: "När jag kommer ihåg något är det ett..?"
Martin: "Under!"

Sov på en stubbe
Vakna som snögubbe





Kommentarer
Michaela

Menos lärde mig att man kan skyffla upp det om man häver ihop pinnarna ;D

2009-12-16 @ 01:20:27
URL: http://piw.blogg.se/
ugn

Micro: När man bär något är det en...?



Krillepille: Hatt!



;) :D

2009-12-17 @ 00:29:07
emma

tack micro, nu har jag ändrat så det står rätt^^

2009-12-19 @ 23:13:54
URL: http://elrl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0