Vattenfall, hur mår du?

Mja kom upp kl 15 och bemöttes av morfar och morbror micke som kom hit på besök!:) Så min dag började med en snabb macka, sen var det fika!

Vi har oxå knäckt nötter, spelat "så det kan låta" som jag fick i julklapp, ätit lax, spelat rundpingis på vårt minipingisbord och sett på "ett päron till farsa" på våran rullgardin till hemmabio. Denna gång somnade jag inte.

Nu ska jag och syster lyssna på lite Nature Buddah Sounds och somna. Sover ju i en sovsäck så igår låtsades jag att jag var på urkult, ikväll ska jag låtsat att jag är ute i regnskogen i vildmarken.

Sov du lilla videung
än så är det vinter.

Än så sova björk och ljung
rosor, hyacinter.

Än så är det långt till vår,
innan rönn i blomma står.

Sov du lilla vide,
än så är det vinter.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0