Sankta lucia ge mig en tia

Shit jag har verkligen blivit jättedålig på att blogga, jämfört med förut. Nu är det klockliskt sett tisdag och jag har inte skrivit sen förra tisdan, detta måste ändras på. Jag har haft mycket att göra och sedan varit trött, det är min bortförklaring. Och sen skjuter jag bara upp det för att det blir fler och fler dagar jag inte skriver om och då vet jag inte vart jag ska börja. Gosh, börjar låta som skolarbeten.

Jag måste bara säga att på Torsdan förra veckan hade jag en urusel dag, av typ ingen anledning, eller av alla anledningar. Hur kan ena dagen vara på topp och nästa nere på botten? Aja, fick prata av mig lite iaf sen for jag till Norrdans och såg på Klara och de andra som hade dansuppvisning! Några av Saras grupper alltså, barngrupper oxå. Jag blev verkligen jätteimponerad av alla grupper och barnen var så sjukt söta och minst blev jag glad!:D Så var humöret på topp igen^^ Det är ju inte ofta som jag sitter i publiken när Klara dansar heller, jag brukar vara på scen då jag oxå, så det var kul att se det såhär för en gångs skull:) Men det var Saras sista dag i Härnösand oxå, och jag började gråta lite för det när de skulle tacka henne. Hon är verkligen helt underbar och så hemskt bra pedagog och danslärare, och så kul som vi haft, det känns väldigt surt att hon ska åka... så kramade henne ordentligt innan jag gick.

(Klara till vänster)


Fredagen drog alla lussningar igång, och det med råge! Vi samlades 06.20 på "högkvarteret" med drickyoughurtar och dexrosol i bagaget för att undvika svimningar och sånt. Medan esteterna lussade för gymnasiet i kyrkan åkte jag runt med härösands stadslucia och de andra fem tärnorna i en minibuss och lussade på 9 ställen tror jag det var. Företag och ålderdomshem. Åh det finns mycket att säga, ska inte ta allt, men vi har hade iallafall sjukt roligt!:D Och mysigt att åka runt och lussa bara några stycken sådär. Man blir inte lika trött och less som med estet. Fast det har oxå sin tjusning.

Lördan fortsatte turnén kl 8 med ålderdomshem och mataffären och prisma. Vi hade en paus sen och satt och pratade i ett par timmar på "högkvarteret". Sedan övning i kyrkan inför kröningen, åt middag på subway, tillbaks till kröningen. Jag hade inte vart nervös när vi åkte runt och lussade innan, men nu minsann, och i kyrkan skulle vi inte ens sjunga lika mycket och lika ensamma. Ja gosh, jag klarade min vers iallafall!:) även fast den var lite knepig.

"Hon kommer till oss med hopp och med frid.
Hon på dörren till julen glänta,
till vilken lucia ett förebud är.
En tid dit vi ivrigt längta."

Dock, efter kröningen råkade slå tån i en bänk och ojade mig och sa sen: "Fan vad ont det gjorde!" "Nej, fan, jag svor." "Oj, men herrejävlar..." Det gick några tanter förbi mig just då, hoppas det inte tänkte på vad jag sa. Det är inte lätt ibland;/

Ni kanske trodde att efter kröningen, så skulle lussandet vara över. Ja det trodde jag med. Men i Söndags fortsatte kalaset. Vi lussade på murberget och länsmuséet där det var julmarknad och massa människor. Det gick väl rätt bra förutom att jag fick en skrattattack mittuppiallt och inte kunde sjunga, men det var whatever, det var kul! Vi fick karamellstrut av murberget och en present av Stina vår lucialedare. (Juste vi fick ju halsband på kröningen såklart, våra var värda 900 spänn och lucians 5000, lite smått överskattat tycker jag minst sagt xP).

Sedan cyklade jag direkt ner till teatern där vi skulle lussa med estet, jag har inte haft tid att lussa med estet så detta blev min första för i år. Det var den sista. Det var sista gången jag lussade med estet. Jag är glad att jag hann vara med på en. Och vi spelade ju även RAGTIME vi några slagverkare. Och hur kul har man då på en skala från 1-10, jo, 10!!!! Det var helt GALET, vi var helt galna. Rusade in skrikandes och tjoandes från den knökfulla publiken så tanterna hoppade till och spelade järnet och sprang sedan tjoandes och hoppandes ut igen. Ni förstår inte hur kul jag hade.

Jag skulle ha stått levande staty i fönstrerna på teatern med Klara och co egentligen, men det krockade ju med allt, så jag var lite avundsjuk på dom när de stod där stylade till 100. Askul att se iallafall, och knäppa kort på dom. (men har ingen usb-sladd till mobben, måste skaffa.)

Sedan sjöng vi där ute och drack glögg kollade på kapells dansgrupp och Norrdans när de körde windows (dans i skyltfönstrerna). Ja jag vet jag är expert på långa inlägg.

Godnatt sov som en myra
Vakna på alla fyra









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0