Tunga ögonlock

Jag vill ha en mjukare säng. Håller på att somna i soffan ibland men tar mitt förnuft till fånga och beger mig till sängen, där håller jag inte alls på att somna. Har kommit på att det skulle kunna vara för att den skulle kunna vara lite mjukare. Det känns så, platt. Men äh, kanske bara har en dålig sömnperiod.

Memme fick vänta ett tag på härnöhallen/ica stackarn. Än en gång, så är det när man är kompis med mig. Denna gång var det för att jag fick massa idéer och fastnade med gitarren. Och då kan man ju inte gå?! ... Aja, vi köpte tacochips och tänkte göra guacamole. Jag o memme o guacamolekvällar<3 Dock bangade hon o köpte riskakor o keso istället, gott det med men. Dessutom blev det guacamole utan advokado. (Guacamole utan advokado???) Det var dyrt på h-hallen och hemskt irriterande att jag hade advo hemma i kylen som jag hade glömt.
(Bild på tidigare,
RIKTIG guaca-kväll.)

Väl hemma hos Memme och Feffe mötte jag kapten krok! (Jag föreslog iaf att deras nya kittekutt kunde heta så...) De har
köpt den av Madde och den har en krokig svans<3 Om jag skaffar katt nångång ska den oxå ha krokig svans hihi.. kan bli svårt dock.

 
(Krok med sina två mörkare syskon när jag hälsade på dem hemma hos madde när de var mindre. Nu syns det jättetydligt att svansen är krokig!)



Sedan övade vi på låtarna och började späna på ett klassiker-medley. It'll be awesome! Efter det satte vi igång en film och åt chips. Mumsi. Trodde jag hade köpt chilichips, men icke, så jag blev lite besviken dock..

Cyklade förbi pappas hus på vägen hem. (Fan vad mörkt det har blivit på nätterna nu! Vart är sommarljuset?) Jag ska alltid ta de mörka vägarna oxå, typiskt mig. Det är nån instinkt jag får. Skulle jag försvinna nångång så kan ni ju leta på de mörka stigarna!^^ När jag cyklade genom lekparken låg där en borttappad dock. Skackars flicka som tappat den.

Hämtade en grej hos pappa och gick om kring lite på nedervåningen. (De andra sov). Kändes rogivande och väckte hemlängtan litegrann, men jag vet att jag aldrig skulle klara av att bo där på heltid längre. Plus att det hade börjat lukta främmande. Som att hälsa på hos sina mor och far-föräldrar. Och känslan var oxå så, man vet att man är väldigt välkommen men vet att det inte är hemma. Wierd feeling.

Ska låta ögonlocken falla tillsist.
See you in the dreaming mist. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0