Lördagsgodisdag

Dock har jag inget godis:) Här följer ett  långt inlägg om Broöppningen:

Igår blev en lyckad kväll minst sagt! :D Broöppning och ett par glas vin för hela slanten. Första chillade vi o lyssnade lite smått på Lasse Lindh, sedan var det Tobias Fjellström som skulle spela där inne. Hans musik är helt fantastiskt underbar verkligen, skulle lätt köpa skivan ifall det kom nån. Och han blir bara bättre och bättre. Sjöng med på alla låtar utom en som ingen hört ännu,, den nyaste. Lyssna på honom här. Han går btw i min klass oxå och är en underbar person i övrigt oxå.

Där började jag oxå min autograf-jakt ;) Jag är egentligen inte den som är så mkt "åhh jag måste ha autograf", men jag tänkte att det är ju lite kul sådär och varför inte liksom. Så jag bestämde mig för att få allas, typ. Började med Tobias^^ Hittade Lasse oxå.

Det var Kraas tur att spela. Alltid lika härliga och energigivande. Deras autografer fick jag lite utspritt under kvällen då jag hittade dom i röran. Sedan var det Nåka Timmen (Annika Norlin, Jonna Lee och I'm on TV.) I'm on TV beundare jag inte, hon hade jobbig röst och betedde sig jobbigt. Dock såg hon ut som att hon brukar spela pippi långstrump typ^^ Jonna Lee lyssnade jag på med ett halvt öra, så minns inte så mkt, men det var inte jobbigt:) Annika Norlin (Hello safride, Säkert) spelade några bra låtar hon, och sjöng bra:)

Sedan SPRANG jag in till inne-scenen för att ställa mig längst fram när Oskar Humlebo aka Moto Boy skulle spela <3 Stod där och njöt till 100 och sjöng med lite. Under Nåka Timmen innan träffade jag honom o pratade lite. Om att han var på geresta nån gång och hade brorsans klass i musik och att han bodde lite på östanbäcken förut, granne med oss. Då hade han stått ute o målat sin gitarr när Emil (bror) kom ut o frågade vad han höll på med. (och det kom han faktiskt ihåg!) Då hade han även berättat att han hade kastat ner sin första gitarr från en balkong där för att kolla om den skulle hålla^^ Han har den kvar fortfarande så.

(Emma, Oskar, Helena)

Det stod i broöppningsprogrammet att han gått tre år på estet i härnta och vågmannen förut, men han sa att han inte alls gjort det ;P haha. Sen berättade jag min plan om autograferna men att jag ville ha den efter han spelat. (av nån okänd anledning, jag visste ju liksom hur bra han var innan.) Hittade honom tillsist "bakom kulisserna" så jag kunde få den, kramade honom och var tvungen att  gå för nån kvinna sa att vi inte fick va där..

Vi släppte sedan loss till Promoe feat. Mofeta & Jerre. These walls don't lie var dem låt jag diggade mest men till svenne banan fick man ju energi oxå^^ Sen var jag med lite smått på halva allsången med Lars T och Lars N tills Snook tog över. Jag köpte en vegbörjare och gick sedan o shakade till Snook. Dock var jag så jäkla trött efter att redan dansat en hel del så jag gick efter "Mr cool" åsså satt vi och vilade istället.

Hittade Joel utanför stängslet och hjälpte till att planka in honom, träffade även klara där inne som inte heller hade biljett^^ Trevligttrevligt. Satt vid ingången till logen och väntade på att det skulle gå förbi några jag inte fått autograf av än. Promoe kom förbi, Jerre liksaså (jag: "hej kan jag få din autograf? vad är det du heter?", han blev nog lite snopen.). Sedan kom Snookarna och skrev på min lapp. Nåka timmen träffade jag aldrig på, men äh, det fanns bättre. Papperet blev fullt iallafall!

Sedan tänkte man gå hem, men Aksel sa att det var efterfest i stadsparken så jag sa hejdå till Tobs, Malin, Micro och Christian och bedrog mig dit. Folk hade satt upp en pressening som tak typ och musik spelades och det dansades och det chillades. Många trevliga människor. Efter ett tag kom killarna i rutiga kläder dit (de som spelade med Promoe) och Oskar! (Moto Boy). Jag och Joel stod och pratade med honom ett bra tag. Om hans musik, vad han tyckte det var för stil och hur han själv är. Inte nog med att han gör underbar musik, han är verkligen en helt underbar person också. Joel och Oskar blev väldigt rörda av varandra^^ Joel hade aldrig hört hans musik men tkre ändå om han väldigt mkt just för att han är den han vill, spelar den musik han vill, klär sig som han vill, sminkar sig som han vill, gör det han lever för och tänker inte på pengar och makt som många andra. Och Oskar tyckte det var jättekul att det var nån som sa det oxå!

"De största genierna syns inte lika mycket och tjänar inte pengar på det de gör."

Han berättade oxå att han gift sig:) Med Karki då förståss. Grattis till dem! Vi snackade lite om det sen gick jag.
Hittade en liten hund som jag genast gick till, den kröp upp i mitt knä direkt, åh, den borde vara min. Joel kallade den katthunden^^ Den var mindre än hans katt. Jag var nära på att springa hem med den.

Efter att jag kramat Oskar hejdå
och sagt att han är en underbar person gick jag hem och sedan slutade kvällen med lite How I Met Your Mother och mackor om jag inte minns helt fel. Sen somnade jag som en sten.

Denna dag har vart slö. Memme och jag har övat lite men annars har jag bara suttit.

Good evening ladies and gentlemen, vi hörs nångång sen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0