Tio tankar om tid

Detta är ett historiskt ögonblock, jag har just precis läst ut Bodil Jönssons "Tio tankar om tid." Jag fick tips om den av min lärare i Hälsa, Harmoni och Rörelse i 3:an på gymnasiet och började läsa den då. Sen dess har jag lånat om, lånat om, lånat om och lånat om. Och nu går jag andra året på folkhögskolan och har precis läst ut den.





Även om jag inte har känt att jag haft tid eller ork att läsa så har jag inte gett upp den. Eller kanske just eftersom jag känt att jag inte haft tid eller ork så har jag inte gett upp den, för desto mer har jag behövt den. Den har gett mig många tankar och lärdomar, oxå mycket som jag undermedvetet förstått men aldrig försökt eller tänkt att det går att sätta ord på. Jag rekommenderar den starkt till dom som är intresserad av att leva bättre. Den ger styrka.




Så ser jag plötsligt att hon kommit med en uppföljare; "Tio tankar om tid, Tio år senare", undra hur lång tid det ska ta att läsa den då?^_^ Men jag ska nog ta och läsa lite annat och i övrigt bara försöka leva som jag lär litegrann innan jag läser nästa:)






Jag vill inte ha
ett sånt där digitalt mirakel
som mäter ut min tidskonsumtion
Jag vill behålla
mitt globala orakel
som ger mig kvar min odödlighetsillution




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0