Nybliven

Jag varo nybliven mamma till två små söta pukor på golvstativ!:)) Nu är det ju inte direkt så att jag behööööver dom just nu eller ens kaaan spela/öva på dom hemma i lägenheten (kan låta endel), men jag sparar dom för den ovissa framtidens bruk och tillsätter dom i min instrumentsamling som man kan säga startade för nåt halvår sen.





I min samling (förutom pukor) finns för tillfället:



Virveltrumma                  Bongos          Tamburin med skinn         Mini-china-gong




Kruk-trumma             Rattle clap                   El-orgel                  Mungiga





Gitarr     Liten konstig minitrumma    Maracasgrej    Keramiktrumma    Övningsplatta




Kazoo
(den fina är arons dock) Maracasrytmgrej   Liten djembe(mammas...)  Skrivmaskin





Små öltunnor              Oljefat                 8 tons-Klangspel        Leksaksxsylofon
(som inte verkar vara stämd
i nån existerande tonart)




Näsflöjt             Hand-Koklocka       Panflöj
t (som inte funkar jättebra...)  Leksaksmunspel




Tillbehör:

Märklig bas-trum-klubba       Stämgaffel           Notställ (hopfällt på bilden)





Det börjar ta sig!:D Sen gäller det bara att ha fantasi. Nu ska jag iväg till min andra stora passion, dansen. Ikväll; modern dans.



Dansa och sjung
Känn dig lätt och tung







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0