Preparandkurs


Jag kom hem vid 7 från preparandkursen
på kapellsberg, härnösands folkhögskola. Det var trevligt där. Första upprop och information med alla sökande och alla lärare, och föreståndaren Peter Lyne är ju en rolig prick. Ser fram emot att gå där om jag kommer in!:D Vi är fyra slagverare som söker, 3 är jag, mika och micro. Dock vet vi inte hur många slagverkare de ska ta in:S Jag vill verkligen komma in, jag planerar ju typ mitt liv efter dethär litegrann^^


Preparandkursen fortsätter imorron, det är då vi ska spela våra sökstycken (marimba och virveltrumma) och jag ska även passa på att sjunga en trudelutt. Ska ha sång som bi-instrument plus att det är bra att visa upp allt man kan liksom, det kan man ju bara få plus för. Meningen är att man ska visa upp en bild av sig själv helt enkelt, och detta nummer säger nog rätt mycket om mig tror jag. Showig och dansig. Nästan mest gör jag det på kul, jag ska sjunga "all that jazz" och dansa en stoldans i mellanspelet, det kommer bli skitskoj. Även om jag alltid är jättenervös när jag gör något sånt så är det alltid sjukt roligt samtidigt!


Idag gjorde jag gehörsprov, både skriftligt och muntligt individuellt. Det muntliga gick bättre än det skriftliga, chansade på en massa saker. Men det gör detsamma^^ De är bara till för att kunna placera oss i olika musikteorigrupper ifall vi kommer in. Imorn är det även skriftligt musikläraprov.

Egentligen skulle jag ha det individuella halv 8 ikväll, men jag lyckades få det på fikatiden halv 7 istället så jag skulle hinna till teatern kl 7 för att se MOMO & kampen om tiden med teater västernorrland. Snälle far kom dit och skjutsade ner mig. Dock var det helt mörkt och stängt på teatern och på affischen stod det 28 april kl 18. Hmmmmm. Typiskt. På flygbladet jag har här hemma står det att det skulle vara idag, creepy:P


HÄR kan ni se trailer, videos och underbara bilder.


Jag är även lite sugen på att gå den nya danslinjen (och musikhandledarlinjen) här på kapells, men dit har jag inte sökt. Råkade se att danslinjen har en egen blogg där tillsammans! Där såg jag Daniells nya lilla plutt!!! Iiiiiiih! Måste hälsa på henne nån dag!! Kolla!


Sov i tid
Vakna i frid










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0