En dag när vindarna bär

Mycket bra dag! Bara allmänt väldigt bra, känslan var bra. Tog mig upp efter att alla tre alarmsignalerna ljudit och märkte att det regnade idag, jag tror det gjorde min dag:) Jag älskar regn! och idag blev jag glad av det. Började skoldagen med massage på HälsaHarmonikursen, underbart att komma igång på med massage på morgonen, så blodcirkulationen vaknar lite till liv. Kände mig allmänt på bra humör, vaknat på rätt sida antagligen.

På eftermiddagen gick jag och Klara och spånade lite på projektarbetet. Vi ska ju göra varsin liten modern-dans-koreografi, och klara ville dansa till lite slagverksflum, så jag och Memme ska komponera ihop nåt. Och jag ska dansa till Boadicea - Enya, och Memme och Klara ska spela och sjunga/humma den, så vi lyssnade lite på den oxå. Den är underbar.

Sedan var det dags för slagverk och Ragtime, Xylophonia!:D Den är så sjukt kul att spela, ragtime-låtar är sjukt kul att spela:D:D och mitt braiga humör gjorde det ju inte sämre! (klippet är en hemskt skrattretande version med japaner^^ Dom diggar förfan! Det finns så många andra klipp då de som spelar bara står helt stelt och spelar, hur kul är det?)

 

Det blev lite paus med UNO-spel (jag vann) och gitarr och sång i foajén. Sedan gicks det upp igen och repades på Tanguedia, tangon, där jag flänger fram och till baks från de högsta till de lägsta plattorna på marimban. Haha, jag har lite hala skor så jag glider typ fram och tillbaks på golvet, askul xD Sedan övade jag lite på en trumläxa, satt och spela lite gitarr för mig själv i den tomma foajén och cyklade hem och lagade Lasagne!! Och såg det sista avsnittet av True blood, säsong 2. (säsong 3 kom ut nu!).


Imorgon bär det av hem till mamma och co i Äbro. Jag och Klara ska vara lekledare för Malvas (systerysters) kalas. Vi ska göra lite mini-robinsson åt dom.. :) Hm, kanske ska sova lite innan dess då!:)

Glada dagar, om man behagar
Kalla nätter, utan getter
En famn utan nån, it's not gone
Få dig en liten blunder
Sov många sekunder




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0