Pepparkaksgubbar och syndabockar

Idag har jag INTE vart "spara". Jag har storshoppat ungefär.

Det var härligt att komma upp i god tid (efter 9) och ta det lungan och göra smarrig frukost. Mannagrynsgröt och emmasspecialmacka plus juice. Sedan gick jag iväg i perfekt tid mot bashuset för att gå på julspinning (två ledare med tomteluvor och endast julmusik). Plus att jag, Emil och Evelina blev bjudna av pappa. Sedan bastade jag ångbastu tills det började sticka i fötterna som vanligt och gick sedan iväg mot stan. Ja okej, jag klädde på mig och så först då.

Tänkte bara ta en liten runda i de butiker vi har för att få lite julklappsidéer och förhoppningsvis hitta nån julklapp oxå. Och nog hittade jag något alltid. På HM, på en tillfällig julbutik inne på "gallerian", på käraste akademibokhandeln, på farbror alice, på döhäftigt och på röda korset. Hon måste haft mycket julklappar att köpa den där emma. Eller?

På HM blev det ett par svart hotpants (behöver såna!) och ett långt linne. Till vem? Till mig. På farbror alice blev det lite second hand; en söt kjol, en stor stickad tröja och en gul tröja av nå slag med svart prickar. Till vem? Till mig. På röda korset blev det ett par gamla varma vinterskor för 30 spänn (behövligt). Till vem? Till mig. På döhäftigt blev det en praktisk sak som man sätter mobilen på när man laddar (kan inte förklara). Till vem? Till pappa och lena! Jag hade förut att det fanns en sån grej och de verkade intresserade. Sen skorpor med smak av fetaost, soltorkad tomat och basilika från "emmas skafferi" till mamma med familj. Och guinness rekordbok 2010 till Emil/familjen. Så ja, lite julklappar blev det iallafall:) Men de mesta pengarna gick väl till syndiga kläder. Second hand är farligt! Så billigt! Ändå blir det så dyrt, om man älskar det. Man ska inte prova kläder. Jag blir nästan glad när nåt inte passar.

I slutet gick det inte att betala eller ta ut pengar från kortet, men jag var säker på att jag hade kvar pengar, det har jag koll på. (yeah right). Så jag fick pruta på skorna, fick dom för 24 istället för det var de ända kontanterna jag hade. Sedan kom jag hem och kollade internetbanken. Justeeeeee, jag betalade studentmössan för drygt 500 nyss. Så jorå, pengarna var i princip slut. Jag hade ångest en liten stund, sen kom jag på att jag ska få en hel massa lön närsomhelst, underhållsstödet på juldagen, plus kanske lite julklappspengar. Och sedan studiebidraget så det är nog rätt lugnt ändå. Jag klarar mig, jag har mat så det räcker för dessa två dagar.

Dags att avsluta. Bonsoir.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0