Eastern soul-land

Jag är inte lika exalterad ikväll. Men fortfarande glad:) Vet inte riktigt exakt varför jag var så sjukt jävla (överdrivet) glad, ibland får man för sig att vara det bara:D

Nu är man i ute i boshen, Älandsbro - Eastern Soul land.(östersjäland). Vi hade nämligen "julafton" hos mamma idag:) Underbart. Vad har jag gjort?

  • Spelat piano och sjungit julsånger med Malva (lagom vackert).
  • Druckit glögg och kollat på svensson svenssons jul.
  • Suttit, gått runt och haft julstämning till julmusik som ljöd ur högtalarna.
  • Spelat rundpingis med alla här. (Emil, Evelina, Mamma, Malva och Mats plus hans 3 barn. åsså hunden.)
  • Ätit julmat, men var inte hungrig innan:( Men det var gott.
  • Julklappsöppning (fick bl a en stålsträngad gitarr!:D)
Sedan skulle jag ge församlingen en påse skorpor från "emmas skafferi" som det heter. Jag passade på att stämma gitarren och spela en snutt av en låt som går lite såhär:

"Vägen till mannens hjärta går genom magen

Det har jag tagit till mig alltsedan den dagen jag pröva


Det kan va svårt att fånga känslor i tal

Jag kan ju skriva en låt men den blir lätt så banal


Men i mitt skafferi finns det burkar med kärlek i

och i mitt kök är det så hett som det kan bli

Låt mej laga kärlek till dej"


 

Texten är underbar tycker jag! xD Och passar ju minst sagt till min julklapp. Fast jag bytte ut "mannens hjärta" till "allas hjärtan". Vill ni höra hela? http://www.myspace.com/K2Kempffx2

Sedan såg vi ice age 3 med projektor och storbildsduk.(rullgardin:)) Jag missade dock halva, somnade... Jag behöver nog sova. Jag ska inte gå och lägga mig kl 7 idag.
Nu ska jag ta och krypa ner i sovsäcken:))

 

Sov som en lillasyster

Vakna inte det minsta dyster

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0