Hemkomst

Så nu är man hemma. Fast Urkult känns som hemma det med, jag trivs verkligen där, som handen i handsken.

Känns lite knäppt att vara själv i en lägenhet efter att bott i tält på festival i 4 dar med massa folk^^ Kom hem vid 23 ikväll:P Skulle åka buss men det blev att jag åkte med i Joels folkabuss istället, vilken vi fick bogsera med bilen större delen av vägen, så det gick ju inte jättesnabbt. Dessutom åkte de inte förbi stan utan hem till Joel ute i skogen, men Mats var hemskt schysst o skjutsade in mig.

Urkult ska jag berätta om mer imorn hade jag tänkt mig.

När jag vart hemma ett tag började jag kolla mig omkring i lägenheten. Hundra små äckelflugor i ett hört i taket där lampan lyser, en konstig spindel i andra hörnet, en spindel bakom en blomkruka och en stor grön flygande grej som jag klappade på ryggen med kulturhistoria-boken. Trevligt.


I torsdags spelades det med slagisarna Stöde musikvecka uppe på Huberget, Mycket fint ställe med härlig utsikt och god mat. Spelningen gick brabra:) Väldigt avslappnat, inte på liv och död som på teatern, utan man nästan lekte sig igenom den. Slagverk<3 Började med Tentan. Mickel var lärare, vi satt på olika ställen, bland publiken, på klippor och bänkar runt omkring. Mickel ringde i klockan och vi sprang till lektionen^^

De andra låtarna fortsätte att vara nice, bl a alla dom svettigaste låtarna. Plus att det var sol gassande hetta i luften åsså hade vi svarta kläder. Efter sista låten, In Chains, var jag nog svettigast av alla inom 10 mils avstånd minst. Eller nåt.

Efteråt tackades vi och fick varsitt förpackning Stödebröd, asnice. Har ätit några ikväll. Vi fick även rabatt på lunchen. Och två bilar kom från Stöde och hämtade oss, snacka om service. Kul som fan hade vi och sedan bar det av till kuliga Urkult!  ...fortsättning följer.

Imorn blir det synundersökning och diverse övrig planering. Plus längtan efter nästa festival, minifestival, Broöppningen. PeppPeppPepp, Nytt är att även Tobias (Fjellström) ska spela där. Älskar hans låtar så yeeah, det blir bara bättre och bättre!



Vägen hem idag var sovande och trevlig, förutom när Sassa fick veta den dåliga nyheten. Killen Pablo från Härnösand som varit förvunnen i två veckor har hittats, i ångermanälven............................................. Vad fan är det som händer? Varför händer saker? Det är ju helt jävla sjukt. Usch. Helvete. Det är ofattbart. Så jag tvivlar på att jag tänker försöka fatta.

Nu när jag kom hem läste jag artikeln:
http://allehanda.se/start/harnosand/1.1239039

r.i.p




På återseende, vi ses snart igen.
Ge mig ett leende, det blir bra min vän.

Sov som handen i handsken, säg godmorgen till dansken.

 


Kommentarer
Michaela

Weee, du är hemma igen! :D

Jo, man ska ju få det, men får väl ringa till dom eller nånting när skolan har börjat och se hur det blir ^^

2009-08-03 @ 16:48:50
URL: http://piw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0