40-års / Inflyttnings / Bröllops (!!!) fest

Festen blev väldigt lyckad! Med musik så det räckte och blev över, dans, clowneri och foto/målningsutställningar runt hela salen. Jag hade utställning med Vågmannenbilderna som jag och Klara fotade, närbilder på ögon o munnar, skuggbilder och nå moln/landskapsbilder. Sen hade mamma massa bilder på olika saker, bl a hela familjen som hon hade redigerat lite roligt. Petter hade ritat mangateckningar och Lovisa två akvarellmålningar. Malva hade sin lilla pärlfigurutställning^^

(En av närbilderna (Memme) redigerad av mig då)

Folk började komma vid 1, jag var fortfarande helt upp i varv och kunde inte ta det lugnt, trots att hela göra-listan jag skrivit var checkad. Kroppen trodde att jag fortfarande hade massa att göra hela tiden så Tobias fick säga till mig tillsist att jag inte kunde ha koll på allt hela tiden, allt behöver inte va mitt ansvar. Så vi spelade lite hockeyspel och gick å hälsade på allt folk osv.

Medan folk tog mat och hade sig spelade vi lite. Hello och I wish och lite random gitarr och wailing. När alla äntligen satt sig för att äta började clownerna showa, Emil, Unni, Sanna och Annika, det blev många skratt där. Sen hälsade mamma o mats välkomna åsså fixade jag så vi sjöng för mamma och malva och jag sjöng "Du liknar en ro(o)s" (kAnon) till hennes ära oxå, så lämnade vi 40års festen och gick över till inflyttningsfesten.

Evelina och Emilie spelade lite och jag passade på att ta mat, hann ta ca en tugga så skulle jag upp på scen igen och trumma lite djembe till Deirdres Samba. Sen fick jag äntligen ÄTA.

Jag hade ÄVEN gjort iordning några allsångs-sånger. Mkt uppskattat det med. Så näst på tur i musikväg kom "Lingonben", ni vet den här "Bluff och spark och tork o kvark, voro sex små dvärgar", osv. Som har så sjukt konstig, härlig text. Den stilen brukar det bli på texter jag skriver ibland^^ Sen tog vi "Dancing queen" (allsång) oxå när vi ändå var igång. Mamma hade gjort iordning nå namngåtor oxå, åsså körde hon en tävling, man skulle gissa vilka låtar o grupper/artister det var när det spelades massa intron.

Sen sa mamma att det skulle komma en hemlig gäst. När han kom dit sa det att det var den kände poeten Minns-inte-vad-han-hette. Han läste dikten/låten "Nine million bicycles" av Katie Melua, fast på svenska. Sen satte de på låten o mamma o mats gick upp på scenen och stod och dansade till den. Det var väldigt rörande. Och ännu mer rörande skulle det bli. Låten tog slut och poeten sa "Ni som känner mig vet att jag har en annan uppgift här i livet" åsså vigde han Mamma och Mats! (!!!) Det var en överaskning, ingen visste nånting, eller, Jag hade då inte misstänkt nåt. Jag hade så mkt annat att tänka på. Men ja, där kom det, jag blev rörd till tårar, gosh. Tårarna rann som jag aldrig trodde de skulle göra på ett bröllop (faktiskt), men så blev det. Precis efter det ville mamma att vi skulle spela "Himlen runt hörnet" (vilken hon sagt innan att hon ville säga till när vi skulle köra, och då fattade jag varför) Den passade ju liksom perfekt. Så då fick jag hoppa upp på scen o sjunga med tårar i hela ansiktet..^^

En stund efter det tyckte jag att mitt egna lilla projekt som jag övat på passade bra. Berättade om när Mats o Mami träffades, i en egen, påhittad version, halvt. Att allt inte gick så sakta men säkert som alla tror. Där två låtar passade bra in, vilka jag spelade. "Hey baby" (där fick jag igång lite allsång på slutet) och "Två lyckliga dårar". Texten i Hey baby var vad Mats sa när han träffade mamma första gången hehe, och sedan svarade mamma Mats = texten på 2 lyckliga dårar. Blev succé haha^^ Många skratt. Ja, dels för att jag glömde lite ackord osv, då det blev lite kul. Ja nu är vi alltså över i Bröllopsfesten^^

Vidare till efterrätt och vi sprang omkring och letade marielles väska hur länge som helst, kom senare fram till att Sanna (clown) råkat få med sig den hem.. Sanna din tjyv ;) Senare spelade vi L-O-V-E (med kazoo-solo ofc), You've got a friend och ett Medley som vi satt ihop, bestod av "Scarborough fair", "Help!", "Snälla Snälla" (mkt snyggt gjort med egen text och "rörelser" xD) och "Bright eyes". Vi körde även en allsång med Petter på trummor ("summer of 69").

Kort efter det körde vi en liten ihopsättning som vi kom på samma dag. Emil var nyhetsankare och presenterade "Vädret" så läste jag "Väder-leken", felpratarmonolog av Robban Broberg. Sen var det Kulturnyheterna och det vinnande bidraget i schlagerfestivalen. (Vi körde "Döden är en schlager", egengjord Schlagerlåt i 1:an. Den hade btw lite samma sorts text som "Longonben", underbart;)). Sen, Inrikes, "två båtar beter sig konstigt", osv, (Vi körde "Båtlåt"). Sedam slut på hyheter. "Men vänta, *emil lyssnar i öronsnäckan* vi fick precis en utrikesnyhet. Ett antal katter springer lösa, å det låter som de sjunger!" (Vi körde "Alla snubbar vill ju vara katt"(a-capella), där var även Malva med.)  

Sedan gjorde vi "Gumma"/"Music for a cranky old lady" fast mer bluesbrothersinfluerat med hattar o solglasögon. Micro var med där oxå! Därefter körde syster Malva och jag "Vem vet", "Sitter på ett berg" (med stämman, malva fick ha hörselkåpor på sig för att klara av det, haha det var så gulligt. Malva på fiol, jag på trumma) och "Ge mig en sked" (egengjord låt med, ja, konstig text ofc!).
Två gäster visade upp lite Tangodans (!), en annan spelade fiol. det var ju somsagt öppen scen!

Det dansades endel i salen oxå, med discokula och allt:D Tillsist drog folket sig hemmåt sakta men säkert och kvar var familjen + memme, tobs, evelina, tone, micro typ. Vi dansade som bara fan! Sen spelade vi rundpingis innan vi gick o la oss! Lyckad dag, lyckad kväll och OJ vad mycket jag skriver, och utan bilder oxå =( Kanske får lite bilder av mamma sen! Har inte ens brytt mig om att det skulle va intressant, men, det får ni bara veta om ni orkar läsa ända ner hit !! Antagligen mest jag som tycker det är intressant för jag vet hur kul det var haha. Aja, ni får ta det här helt enkelt och roa er med att lyssna på låtarna ;)

Imorn börjar skolan med blandade känslor hit och dit
Svenskarapporten ligger ogjord och böckerna orörda i en hög så fint
Låt oss glömma allt och sova och drömma sött
Så vaknar vi, kanske trötta, men vakna inte blött



Kommentarer
Miiii

Jag har inte heller gjort min svenskarapport :O

2009-08-24 @ 23:04:09
Emma

That sucks, bah. Jag tänker fan inte skicka den till nån annan än sara iaf...

2009-08-24 @ 23:07:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0