Summery

Nu återstår att se om jag lyckas sammanfatta helgen kortfattat.

I fredags på HälsaHarmonin var vi på badhuset och simmade och bastade. Det var skönt. Det var delvis för att man skulle få lite av nån sorts idrott som jag valde den kursen, jag tycker det är synd att vi inte har idrott på estet i trean. Jag försov mig iallafall, vaknade av att klara ringde när vi började. Så jag kom sent och fick simmade mestadels själv och bastade (ångbastu) själv. Skönt det med, att bara ta det lugnt utan att nån stressar på. Hade ingen lektion efteråt heller, bara lunch, så det bar lugna puckar.

Förresten, det var ju fredag den 13:e. Nån som hade någe otur? Inte jag iallafall, inget märkvärdigt. Förra gången det var fredag den 13:e var jag på begravning klockan 13.00. På kvällen när jag gick hem såg jag två svarta katter springa över gatan. Sedan gick jag förbi en stege som stod lutad mot en stolpe vid gatan. Jag passade på att gå under den oxå.

Efter lunch var det Rytmik&dans-kursen som gällde. Vi var på gamla flickskolan i ett kalasbra stort rum med massa instrument!:D Men ändå stor, tom golvyta. Jag vill bo där! Vi spelade endel djembe och planerade nya roliga fantasifulla saker till luciaframträderna som estet ska ha. Hihi, det blir flummigt värre!

Efteråt följde jag med Klara till Farbror Alice för att vara sällskap och för att det är en mysig butik. Det slutade med att Klara åkte hem när jag stod i provrummet och provade 3 par leggings av olika roliga slag som jag sedan köpte. Ett par var second hand och de andra två tror jag nån som jobbar där har sytt. Det var alltså 3 rätt billiga leggings som tur var. De har så många olika sorters kläder där, mest lite annorlunda, sånt som inte finns i vanliga butiker. Second hand, egensytt, märkeskläder. Jag gillar konceptet. Jag var kvar där ett bra tag och gjorde mig riktigt hemmastadd!^^ Jag var mestadels själv där förutom Emma som jobbar där. Jag provade massa andra kläder som var snygga, som tur var var dom flesta inte lika bra på mig som när de bara hängde där.

Efter middagen, vid 8 kanske, somnade jag i soffan. Där sov jag fint till klockan 6 på morgonen på jag vaknade och satt vid datorn ett tag för att sedan gå och lägga mig i sängen klockan 7 och sova till ca 11.30. Jag sov sammanlagt ca 14 timmar. Hm.

I lördags gick jag ut på stan på eftermiddan och satte upp de sista affisherna för Norrdans. Den sista affishen lämnade jag på Farbror Alice. Jag passade även på att köpa en jättejättejättemysig tröja där (cheap monday) som jag hade lyckats hålla mig från igår (500 spänn). Men jag hade tänkt på den så mycket så nu var jag tvungen att köpa den, och jag ångrar mig minsann inte! Jag får snart lön:)

Sedan gick jag på Homebuy och HANDLADE massa mat. (Jag och Emil hade ett samtal om det senare; Man handlar mat, man köper saker och kläder. Däremot kan man köpa kyckling (t ex).) Jag gick sedan med allt bråte till vågmannen och övade med Micro ett tag tills bror-Emil kom och hämtade mig (ja, han övningskörde). Vi gjorde middag (couscous, kåldolmar och emilspetciale-sallad, nomnom.) och så hjälpte jag honom med matten. Matte B. Faktiskt, tro det eller ej. Okej ni som känner mig kanske tror att jag fejkar för jag fick ju faktiskt IG i Matte B, men jo, jag hjälpte honom! Vi hann åtminstonde göra EN uppgift...   

...för sedan sprang vi iväg till Sagabio och såg "Flickan som lekte med elden". Den var riktigt bra den. Har sett trailern till den tredje Stieg Larsson "Luftslottet som försvann", längtar!

I söndags, nej vänta det är ju idag. Åtminstonde i några minuter till. Denna dag har bestått av dans (ledarjazzdans, beat it), dans (barndans), dans (stepp) och dans (jazz, projektarbete).

På barndansen hände denna lilla incident:

En liten Flicka: Har du star wars på tröjan?

Emma: Ja precis, det är Yoda!

Flickan: Vi har en sån film hemma.

E: Det har jag med.

F: Vad har ni för pojke hemma?

E: Va?

F: Vilken pojke är det som ser star wars?

E: Jag har bara mig själv hemma serru, och jag gillar star wars.


Det var lite tragiskt. Men hon är ett litet barn, hon lär sig. In time.

 

 

Jag var sedan på vågmannen i danssalen tills precis innan larmet skulle gått. Först var Lena Widmark där och lärde mig lite grunder i stepp-dans. Himla kul men jobbig dans, och ont i fötterna får man om man ska ha såna skor som jag fick låna av henne. Anledningen till att hon lärde mig det var att jag ska steppa lite i en pjäs vi gör på dramat. Så den kan ni komma och se sen;) Hehe, jag måste träna endel innan.

 

Jag gick hem och gjorde en himlansh gó pastasallad med pasta (märkligt), gurka, isbergssallad, fetaost, vanliga ostbitar, ägg, advocado och dressing. NOMNOM. Det blev lite över till imorn oxå:)

 

Nä nu alltså! Det gick inte så bra att skriva kortfattat:P Men jag har skrivit längre inlägg i mina dar. "Skallepär-hopp" på er! Måste sova! (Måste plugga!) Måste plugga! (Måste sova!)

 

MÅSTE SOVA!

 

Go to bed you fool.

Vakna som en sol!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0