Dans och politik

Har btw övat lite Miki jättesnabbt med Mika och Martin idag, med Micro som metronom. Sedan snabbt till NBV-studion för att ha min lilla jazzdansgrupp (11-13 år). Det är så roligt! De lär sig snabbt:) Och fatta hur roligt det är att göra en koregrafi till andra, och kunna exprimentera med den och dom och så. :D Sjukt kul. Älskar jazzdans, man kan göra vad som helst bara man har lite fantasi.

Sedan var det Medlemsmöte för MP några timmar ikväll. Jag är ju ganska ny inom politiken överhuvudtaget, så jag lyssnar mest och tar in och lär, men frågar/säger nåt litet då och då. Det är intressant iallafall! Ska ta och läsa på lite om vad alla nämnder har för uppgifter tror jag.




Jag vill bara säga det att (om någon undrar) jag gick med i partiet för att ja blev värvad och lockad, jag tackade ja till just MP för att jag bara har fått bra vibbar från dom. Jag jag inte insatt nästan alls. Då kan man ju fråga sig, varför gå med i ett parti om man inte vet ifall man står för deras åsikter? Jo, har man bara några bra vibbar och lite lite allmän faktakunskap så tycker jag att det bara är bra att börja engagera sig lite i politik över huvud taget. Sen märker man på vägen om det är rätt parti man är medlem i. Jag kommer inte vara jätteaktiv, det har jag sagt till mig att inte vara, vill begränsa mig och inte ta på mig för mycket eftersom jag vill orka med min vardag. Men jag lär mer och mer och hittills har jag bara blivit mer och mer övertygad om att detta är mitt parti. Jag tycker självklart inte att alla andra partier bara har dåliga tankar, vänstern tycker jag oxå verkar bra. Det gäller att lära sig saker om alla övriga partier oxå, även (självklart) dom man inte gillar alls. Så man har nåt underlag i all fakta/ideologi som finns inom politiken.

Good luck to me.



Somna uti natten
Vakna i tid till latten


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0