Bortkastad kärlek?

Jag brukar inte kommentera storbloggarna särskilt mycket. Men nu hade jag lite lust. Ana Gina är en rolig prick som jag oftast håller med när hon snackar om allvarliga saker. Hon har väldigt bra tankesätt over all. Men nu läste jag ett inlägg där jag tyckte hennes tänkesätt mest var rätt tragiskt... Det hon tog upp tycker jag är väldigt viktigt och vill gärna dela med mig av mitt eget tankesätt.



Här är inlägget:

Ana Gina - Love is complicated



Här är min koommentar:



###

Jag förstår vad du menar. Men känslor kommer och går, och jag tycker inte man ska gå och hålla sig hela tiden. Det behöver ju inte va så att det inte håller för att han visar sig va en skitstövel, det kan helt enkelt va känslorna som svalnar och man förändras. Och det kan lika gärna hända när man blir äldre. Det kan hända närsomhelst. Man kan inte planera hur hela livet kommer se ut varesig man är mogen av sig eller inte. Jag tycker inte man ska låta "tänk om" hindra en.

Jag tänker rätt mycket "tänk om" själv, men har insett att det mest är jobbigt. Man få'la tänka så till en viss gräns. Det är inte alltid lätt att tänka och leva som man vill!

Och att "lägga ner sina känslor på nåt som inte kommer hålla" kan man istället se som en av alla underbara minnen i livet. Man måste ta för sig av vad livet erbjuder! Din kärlek tar inte slut för att du ger den till nån som du sedan lämnar eller blir lämnad av. Jag menar inte att man ska testa varenda människa som erbjuder sig(^^)men blir man kär så blir man kär och blir det nåt mer så blir det nåt mer och ta vara på den tiden och gå inte och tänk "tänk om" när man egentligen vet att man har det jättebra just då, eller vet att man skulle vilja.
DET är bortkastad tid.

Jag tycker heller inte att man måste göra slut om man vet att man inte kommer vilja va tillsammans med personen hela livet. Huvudsaken man tycker om att vara tillsammans då man är det.

Det är inget fel med att vilja hitta "den rätta" om det nu skulle finnas nån sån, eller åtminstone nån som man känner är stabil. Huvudsaken man inte gör nåt som känns fel eller jobbigt!

Att känna och älska är viktigt. Låt inte om:et hindra dina känslor!


###



I hennes "svar på tal"-inlägg lät det bättre iallafall!



Tänk om si och tänk om så
Äh, ba se till och må


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0