Släpp alla spärrar - och dansa

(Kopierar min text från facebook)

Vilken jävla kväll!:D Underbart alltihop! Allihop! Uppträda, lyssna, trolleri, trumworkshop, pingis, pingis och dansa och röja samtidigt med Ulfen, röja som jag vet inte vad på dansgolvet med Tiger-Pumpi. Shit alltså. Har inte röjt så sen Urkult, om ens det. Mer sånt! Nu måste jag sova, inte lätt, jag dansar nästan fortfarande! Ni missade nåt!!!










Kvällen var fan på topp hela tiden! Nöjd med mitt framträdande trots dålig förberedelse och nada gitarrhud på fingrarna. En Simon fick va notställ till mig oxå, bra initiativ. Och de där tvillingarna alltså, Fanny och Klara, så sjukt duktiga de är. Vilken samspel. Som Samuel sa; det märks nästan att ni är syskon. Sen hade trollkarlen Simon Brundin från sundsvall (mitt notställ) en show för oss. Helt sjukt alltså detdär med trolleri. Det är ungefär som universum, det går inte att förstå xD

Sist men inte minst spelade bluesbandet (en hel drös underbara estetare) och jag och Ulf spelade pingis men kunde självklart inte låta bli att dansa samtidigt. Eller, dansa var att (o-)ta i, vi röjde fan böckerna ur huset! Sen bjöd jag upp min dramalärare Ylva på nån slags foxtrot. Andades en stund till en lugn låt, sen flög Tiger upp på golvet och tog upp mig oxå så röjde vi dubbelt så mycket som innan. Ni förstår inte. Det finns några speciella gånger som jag är riktigt lycklig. Ett är när jag får mat när jag är hungrig. Ett är när jag får släppa loss så till den milda grad (när jag är på det humöret) och dansa och bara känna musiken i hela kroppen.

När jag kom hem var ja fortfarande helt upprymd och hjärnan och kroppen hade inte lugnat ned sig. Jag kände mig kreativ. Så jag ställde mig och diskade (ja, diska är kreativt) och dansade lite försynt till musiken som fanns kvar i kroppen.


Lite kvällsfika tillsist:





Musiken finns inom dig
Låt den släppa sig


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0