Sagan om maten


Idag hade vi "body balance"
på HHR-kursen. Det innebär i princip lite yoga, lite tai chi, stretsch, balans. Det var helt okej:) Inget jag skulle börja göra regelbundet men somsagt kul att testa på. Men stretch och balans får jag via dansen.

Imorron klockan 08:00 har vi oxå HHR, då ska jag leda lektionen, spinning. Vilket innebär att jag måste vara där typ halv 8! Jag ska satsa hårt, vill inte sumpa det här. Det kommer bli jättekul iallafall känner jag på mig!:)


Ikväll nu har jag sprungit omkring en himla massa. Kom hem och började laga mat och sprang och tvättade kläder på våningen längst ner samtidigt. Hann inte äta innan jag var tvungen springa till pappa (han var snäll och åkte med mig till Härnöhallen för att köpa våffeljärn dagen till ära, man fick nämligen ett himla bra pris med ica-kort; vilket min käre far har.)

...så maten stod snällt och väntade, färdig och klar. Väl hemma igen var jag tvungen tvätta en till omgång kläder och hänga upp den föregående och tänkte på min mat hela tiden. Väl innanför dörren la jag upp maten åt mig, tog en tugga, och kom sedan på att jag måste göra våffelsmeten nu för den ska stå ett tag innan gräddning. Så började med den och tänkte på min kära mat hela tiden. Mitt uppi allt ringer Bertil Lundberg och pratat om spelningen jag och några andra ska göra på biblioteket 17/4, han pratar på och jag kan inte göra nåt annat vettigt men tänker på min fina mat hela tiden. Lägger på, gör klart smeten, stoppar in i kylen, sätter mig och äter! Och inser att det är försent för att göra våfflor överhuvudtaget ikväll, det får vänta till imorn...

Ni undrar förstås var det var för en underbar mat jag lagat! Det får ni se i nästa kapitel! (Lägger ut matbilder sen några dagar nångång framöver).


Fick ett brev oxå! Från tandläkarna viklund. Fick ett presentkort på H&M (500 kr) för att jag hjälpte dem förut:) Trevligt trevligt. Jag tror jag måste rensa min garderob.


Dags att sova så jag blir en pigg spinningledare!!

Sov fin och nätt
Vakna som snurre sprätt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0