Temadagar!

Det finns en jääääävla massa temadagar. Några de flesta känner till är t ex julafton, halloween, kristi himmelfärdsdag, alla hjärtans dag, fettisdagen, mors dag, saint patricks day osv. Men ni som inte redan vet kan inte tänka er hur många märkliga, sjuka, onödiga, trevliga och roliga temadagar det finns! Kolla bara här:

http://temadagar.se/kalender-2010/

Dagar ni säkert inte kände till är t ex star wars dagen, internationella toalettdagen, kramens dag (min födelsedag, hihi), pi-dagen, mobilfria dagen, internationella sömndagen och musikfria dagen. Ja, de finns. Undra vem som hittat på alla.

Även fast många temadagar är "onödiga" - speciellt musikfria dagen, wtf?? - så tycker jag att det är lite roligt. Man kan göra något kul av dethär. Så Madde och jag bestämde oss för att följa dessa dagar. Alltså göra åtminstone NÅT som har med dagen till ära att göra. Vad som helst som kan förknippas med temadagen. Ska bli kul att se hur mycket vi klarar av. Joina vettja! Man har inte roligare än man gör sig!

Vi började 21/2. Detta har jag även gjort till en ny kategori här på bloggen. Vi ska ha bildbevis på det vi gör oxå. Jag har för det som varit, jag ska lägga upp dem såsmåningom.

Lycka till på oss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0