Tattoo

Tänka sig, tänka sig! Idag tatuerade jag mig för första gången!:D Jag och Marielle och hennes brorsa åkte till Sundsvall med Memme som chaufför och kilade in på drop in på tatueringssalongen "Taurus", Storgatan 58. Vi satt och väntade ett bra tag innan det äntligen blev våran tur, för nog fan skulle det bli av nu! Vi har funderat, spånat och väntat på rätt tidpunkt (eller nåt) väldigt länge nu, minst ett halvår. Nedan får ni se vad vi äntligen lyckades bestämma oss för! Han var iallafall väldigt duktig och trevlig, rekommenderar honom! Plus att på måndagar då han har drop in får man tatoo-salvan på köpet^^


Min tattoo
(kinesiska tecken för "musik")

Före:



Medans:
(kuuul!;) hihi. och kolla vilken häxhaka jag får när jag ligger sådär.)




Efter:




Närmare:
(smidig bild i spegeln, spegelvänt alltså)




Lite skev bild men åt rätt håll:



Memmes tattoo
(Laugh)

Före:
(hon håller andan innan start. hörru ta ett djupt andetag istället)



Medans:
(hon var betydligt lugnare än vad det ser ut som på bilden)


Efter:
(dålig bild..)

 

Nöjda är vi då båda två:) Jag har 3 små tatueringar preliminärt inplanerade inför framtiden på obestämd tid oxå:) Men jag ska låta dom idéerna smälta in först innan jag gör nåt drastiskt, plus att jag behöver vänta ett tag pga ekonomin. Min tatuering gick på 800 spänn nu. Om det är nån som undrar så gjorde det ont. Mestadels. Några få sekunder kändes det lite skönt på nåt ställe^^ Några sekunder kändes det typ ingenting. Men övervägande ont och det var fan omöjligt att slappna av medan nålen skar in. Men det är tillfällig smärta och det är det värt. Värre smärtor finns. Det är ju olika från person till person och från ställe till ställe oxå. Det finns de som somnar när de blir tatuerade^^

 

Mina idéer är iallafall:

  • PB-ränder av nå slag (cykelmärken man får på benet av kedja eller kuggar)
  • Någon bra text. Ev:

"Parle vous francais?

Je ne sais pas

Pardon monsieur

Okay, lets dance!"

..som är en text från en låt. eller något helt annat. Men nåt med dans skulle vara nice eftersom det är nåt som betyder väldigt mycket.

  • En liten ros i färg som hänger ner från hårslutet i nacken. (Jag är ju Emma Roos).

 


Hittade denna bild i en av
pärmarna han hade där.
Den rekommenderar jag till
mamma som ville ha en lilla my-
tatuering förut^^ Eller så kan
hon ju göra en ros som jag:)
Mamma och dotter Roos.




Den här rekommenderar jag till morfar^_^



































Kommentarer
Anna

I like!!!! :D

2010-06-22 @ 12:57:43
URL: http://theineloquents.blogg.se/
Lovisa

När vi var hemma hos Johan kom jag på en (två) djävulskt snygg(a) tatuering(ar)! Tatuera in orden "energy" och "emotion" på varsin handled. Det är ju nästan som din tatuering, som betyder musik! Skulle inte det vara coolt?! Om jag någon gång ska tatuera mig ska jag göra så ;)

2010-06-24 @ 10:34:20
URL: http://fhinnfemfel.bubbleroom.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0