Härligheter och hemsktheter

Skolan är slut och jag har äntligen tid att göra lite andra saker jag vill göra. Idag tog jag mig upp ur sängen för att träna med cykelklubben klockan 10! Första gången i år! Så söndagar kör dom fikarundor, dvs vi cyklar några mil tills vi kommer till uttänkt fikastället, fikar och har trevligt och cyklar hem igen.

Idag cyklade vi upp till Roten och in till ett liten jättemysigt ställe där de gjorde egen ost. Inte trodde jag man skulle träffa nån man kände där men där jobbade Erika som gick i min gamla kör plus att Lovisa kom dit en sväng, hann tillomed fånga henne på bild bredvid en av HCK-motionärerna:



Jag köpte ett glas Björksaft och en smörgås med vit mögelost, det lät inte så gott men oooooo så underbart det var!

Att cykla kändes riktigt bra (förutom när jag fick kramp), det var riktigt härligt! Jag hängde med bra med Ola och Gunnar. MEN, allt gick inte som planerat under turen. I början hände det som inte får hända. Olyckan. Jag cyklade bakom honom så jag såg allt. Dvs, en av gubbarna kollade bakom, började vingla en massa, for ut i kanten, föll av cykeln. For i marken med benet först, sedan armen och sist huvudet. Jag vejade snabbt undan. Att se nån vurpa är en sak, men att se någon ligga stilla kvar på marken efteråt är någonting helt annat.

Jag skrek neeej när jag såg det och vände om. Jag ringde snabbt 112 och Ola och de andra hjälpte gubben som var medvetslös i kanske 5 minuter. Det var hemskt. Ola fick upp hans tunga ur halsen la honom i framstupasidoläge/stabilt sidoläge. Det var en oerhörd lättnad när han fick tillbaks medvetandet. Han var lite groggy med satt upp med de andra där i diket när ambulansen kom. Det verkade stabilt men jag misstänkte att han nog fick nån hjärnskakning och nån smäll mot revbenen.



Lite småskakis cyklade vi sedan vidare.

Detta står på HCK:s hemsida nu:

"Från sjukhuset rapportar Olle att han har fått skador på levern, okbenet, revbenen och några mindre blödningar i hjärnan. Vi hoppas på ett bra tillfrisknande och att det inte blir några men för livet."


Imorgon ska jag ta hand om Alvin hela dagen och tjäna pengar.
Hoppas ni andra hade en underbar dag!

Sov till underbar musik
Vakna tjock och rik




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0