Skinande sol och dundrande dån

I förmiddags blev jag hämtad och förd till Östersjäland och Älandsbro för att jobba med lite avlösning. Matning, bytningblöjning. Passade sedan på att följa med Emil till Murberget och den döda spökande Vendelas kak-kalas på Prästgården.



Massa kakor i en fin trädgård med musik-underhållning:



Hälsade somsagt på Per i karamellboden oxå och snackade gojja och fick lite karameller. Köpte även den fina hatten med orange rosett. Bra köp! En hatt behövdes eftersom solen finns! Per var så fin när han satt där bland kramellerna, men mitt kameramobilbatteri tog slut så jag fotade med Pers mobil istället. Får bilder imorn! Ni måste ju oxå så se hur fin han var den lilla murbergsgossen^^



Färden var hemmåt till matning, tacopajlakning och fotboll på storskärmen med "släkten". (Mats fina släkt). Strömmen gick ju tyvärr innan det var slut så jag hörde det sista och även Spaniens mål i bilen påväg hem. Det är första gången jag ser en fotbollsmatch i år. Jag hejade inte på någon egentligen, men jag kom på mig med att inte vilja att Holland skulle göra mål iallafall. Vet inte varför, kanske för deras fula spel. Spanien förtjänade vinsten.



Imorn är det bröllop! Vem gifter sig? Jag vet inte! Tänk om det är nån jag känner? Sjunga och spela ska jag iallafall göra där. Wiiho:) Förkylningen är bättre. Idag kan jag iallafall prata jämfört med igår. Så förhoppningsvis är det ÄNNU bättre imorn...! Håll alla tummar!:)


Sov med ett leende
Och en glimt i ögonvrån
Vakna av en blixt
Och dundrande dunderdån



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0