Movies in my mind

Igår unnade jag mig Chicago:



En uppiggande musikal.

Idag blev det något helt annat: Wuthering Heights. En bok som tydligen har blivit många filmversioner. Emily Bronës Wuthering Heights. Gripande. En lång kärlekshistoria som som går så långt så man inte fattar hur fan det ska sluta, tills man insér, det kan bara sluta på ett sätt.

 

Denna version såg jag iallafall:

 

 

 

 

Nu vet jag varför jag inte ser film ensam så ofta. Jag blir nästan för berörd av dom. De tar så djupt ibland. Har svårt att komma ur filmens värld och att gå och lägga mig och inte sitta och tänka på historian. Det är bara på film...


 

Sleep like in a movie my love

Wake up like the hand in the glove



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0