Slagverkshelg



Fredagen
började faktiskt inte med slagverk
, utan med yoga. Vi körde power-yoga på HälsaochHarmonin kl 8 och sträckte ut oss lite, det var underbart att börja dagen så. Poweryoga = Styrka, balans, rörlighet, smidighet, andning. När vi började var jag så morgonstel att jag tror nästan jag hade ett par decimeter kvar till att nå marken med händerna. I slutet kunde jag utan problem sätta händerna i backen. Kände mig som en ny människa efteråt. Pigg och fridfull. Jag måste köpa en yoga-cd/dvd eller två. Det är rätt skönt att ha en röst som säger precis vad man ska göra när man är nybörjare och påminner en att andas ut och in ordentligt på exakta ställen. Det är lätt att glömma annars.



Men slut på fridfullheten, nu var det dags att packa släpet fullt av trummor, malletinstrument, oljefat och en hel massa annat användbart skrot. För att sedan packa in det på bibblan och bygga upp allt, för att rodd-repa tills bibblan stängde klockan 6, för att sedan soundchecka. Klockan blev 20. Då hade vi hållt på enda från 10. Det var några timmar för länge för att jag skulle hålla mig på bra humör. Minsta lilla smågrej kunde förstöra allt. När jag inte kunde ha samma trumma som jag brukade sjönk humöret från 5 till 0 (och då hade det vart på 10 tidigare på dagen).

Gick på hemköp och köpte mat och toapapper och tyckte synd om mig själv. Mötte Isak som sa att det kunde ha regnat oxå och gjorde mig på lite allmänt bättre humör. Bra människa det. Gick hem med toapapperet under armen (martin tycker att det är något jättepinsamt och något som han vill säga åt alla som gör det på skarpen, ungefär;)) Pratade lite med Tobias på msn och fick ut lite dåligt humör-känslor. Bra människa det med må jag säga. Det finns så många bra männsikor så ibland förstår jag det liksom inte. 

Lördagen drog igång med fortsatt rodd. Hop-plockning av alla scenkläder hemma (typ en sportbag och en påse med svarta kläder, vita kläder, hawaiisemesterkläder, tantkläder och lite reservkläder.) Sedan var det genrep fram tills konserten som slutade framåt halv 10 skulle jag tro:O Vi fick massa applåder och beröm efteråt. Själva konserten gick övervägande bra för mig, man ska inte klaga. Några smågrejer och en gång drömde jag mig bort och spelade fel men de flesta märkte säkert inget^^

Vi begav oss sedan till Mickel för att fira konsertavslutningen och alla som fyllt år nyligen. Jag bjöd på en kaka som jag fick efter konserten av Märet! (Fick även en smörgåstoaster^_^). Höll på att somna innan jag fick min OSTMACKA MED KEBABSÅS från mini. Jag var där tills jag blev full. Utan att ha druckit nåt alkoholhaltigt. Kände mig lite småfull, fick tillomed fyllehicka. När jag kom hem öppnade jag garderoben för att gå på toa. Behöver jag tillägga att det vad helt underbart att lägga sig och somna?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0