Nyårsaftonen

När 2010 tog språng, vad gjorde lilla emma då?

 

 

Ställe nr 1. Först var hon i Älandsbro-EasternSoulLand och åt massa paj (tacopaj, ostpaj, broccoli/kantarellpaj)<3 Såg sedan diverse roliga klipp på projektor-duken, bl a grevinnan och betjänten. Det var faktiskt några år sen jag såg den så det var lite kul;) Det spelade oxå ett parti "plump". Kännt i vår familj^^ Mamma är paparazi nr 2 på bild 1, Malva, kvällens spelledare, räknar poängen för full hals, Emil och Evelina väntar på resultatet (vad är det med pojkvänner och göra oseriösa miner på foton då flickvännen försöker få ett fint foto?:P Men jag tkte det blir fint iaf;) Alice tha dog var givetvis med oxå! Tillsist skålades det och tändes tomtebloss och gjorde raketen och såg några få fyrverkerier.



Ställe nr 2. Fick skjuts in till stan och gick för att hälsa på folket som var hos Simon och partade. Där fick man diverse nyårs-pussar och kramar och lite vin. Åsså spelades det förstås twister! På bilderna ser vi Marielle, Feffe och Niklas! Mycket fint!



Ställe nr 3.
Jag pulsade mig vidare neråt centrum och till ett annat partyparty där det var en massa trevligt folk! Många jag inte träffat på ett tag, mycket för att jag inte festar lika mycket längre? Kanske. Kul var det iallafall och jag fick hälsa på Peter och Picka en sväng oxå och känna på bebismagen!:))
Tobbe började mysa med jens svärd när han hade slutat vara däckad, han var mkt fascinerad. Sedan var han minsann pepp, sådär halv 5 på natten? På bild 3 har vi Ossian och Kela på bild 4 som blir hjälpt att stå på fötter lr nåt!



Ställe nr 4. Ute. Dvs påväg hem. Madde kom förbi hos Jens i slutet, så passade vi på att slå följe påväg hem. Undra om hon minns det?;) Hon var lite rund om fötterna. Vi pratade iallafall i telefon med nån som inte bor i London och hade snökrig/brottning eller nåt i trafikljuskorsningen^^ (Man varken såg eller hörde varken bil eller människa på långt håll.) Ja det var skojsigt iallafall.

Ställe nr 5. Hemma. Klockan 6. Vet inte riktigt vad jag gjorde, tror jag sjöng en massa som vanligt iallafall. Kom iallafall i säng kl 9, ja, och sen vet ni ju resten. Jag lyckades vara vaken hela natten. Har tillomed läst i Historiaboken om Industriella revolutionen, ett steg närmare mål. Ett liten steg för Historia-arbetet. Ett Ett stort steg för Emma.

Nu ska jag ta en liten tupplur bara så jag orkar med kvällen!:) Det blir nog bra dethär ska du se.

Good night
Wake up polite



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0