Sibiriska vintern saktar ner en smula

Igår var folket på hejdåfest för Elias och Michelle. Skulle vart trevligt men jag kände att jag passade bäst hemma igårkväll:P Som sjuk som jag ser ut och så "o-festig" som jag kände mig. Kände mig verkligen hemmagjord. Och tur var väl det för jag höll på att däcka av trötthet vid kl 22 och min hals blev fucked up och idag är jag hes och knarkar te. Jag lovar, det kommer inte gå en timme utan att jag gör iordning en kopp te.

Jag klev iallafall upp cirkus kvart i tio för att slå igång några tvättmaskiner nere i tvättstugan. Sedan har jag hängt upp den fuktiga tvätten här uppe för att få lite fuktighet! (tips från gubben Johan). Jag är ju en sån extrem torrboll just nu. Har verkligen problem med hyn. Så nu ser det ut litesåhär:

Jag har även fått mig en liten promenix idag. Till vågen för att släppa in Klara med mitt superkort så hon kunde hämta gitarren. Hon frågade om jag ville åka skridskor idag, och ja, det hade jag hemskt gärna velat! Typ bästaste vädret för det och det är inte liiiika kallt som igår. Men, (there's always a "but") jag måste jobba med historian (helst göra klart den, hur nu det skulle gå till), plus att min hals är ju inte riktigt i toppform.

Men ja' ä int' bitter!








Nu ska jag ta och steka lite blodpudding (<3) och se till att få nåt gjort här i världen. Ett stort steg för emma, ett litet steg för mänskligheten. Sedan ikväll blir det middag och mys hos Memme som fyller 19 hela bast idag!

Godnatt och sov gött
Nej jag skoja så förstrött
Dagen är ännu ung
Det är inte försent att bli kung


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0