Hudvård och smink

Gick upp vid 11 idag tror jag faktiskt. Innan tolv iallafall, det kändes duktigt. Solen lyste när jag var vaken för en gångs skull. Men jag var ändå inte pepp som jag brukar vara vid sådana tillfällen. Jag ville egentligen typ bara bort. Kändes meningslöst att vara hemma, allt kändes meningslöst och slöseri med tid. Även fast jag visste att jag hade många meningsfulla saker jag kunde ta itu med, som var allt annat än slöseri med tid. Men jag kunde inte. Det ända som inte kändes meningslöst var tanken på att jag skulle göra kyckling till middag.

När jag äntligen ätit min kyckling som var inne liiite för länge i ugnen (glöm inte currysåsen!!<3) så klädde jag på mig en jävla massa kläder och gick och mötte Madde och Kela och gick till Jimmies mamma Mias jobb för att få testa på lite skönhetsprodukter av olika slag som hon ska börja sälja. Vi fick testa diverse ren- och mjukgöringsgrejer och även sedan testa olika sminkprodukter. Man kände sig himlansh fräsch efter allt. Det var riktigt trevligt, och kul när jag smaschade hårsnodden i ögat och satt och grät samtidigt som Madde la håret i nån kräm. Men det blev bättre sen^^ Funderar på att vara värdinna nångång, dvs jag tar hem lite vänner och Mia kommer hit och har visning. Någon som är intresserad?:) Härifrån kommer produkterna.

Blev inte så bra bilder på Kela och Madde. Blev utan blixt så man ser inte hur vi sminkat oss men här är de söta tjejorna iallafall!^^



Tog en blixtbild eller två på mig när jag kom hem, tryck för större bild för att se hur vi fick sminka oss:



Jag sminkar mig aldrig sådär mycket annars. Skulle aldrig klara av att låta det sitta där det ska:P Plus att jag aldrig skulle ORKA hålla på o sminka mig så mkt dagligen som endel andra gör. Dock är det roligt att testa!:) Och kanske sminka sig lite mer till speciella tillfällen, oftast kanske på kul för min del, typ till dansuppvisning, teateruppspel eller liknande. Det är kul:D bara man har tid. Men skulle inte vilja gå omkring så sminkad varje dag:) Inte för att jag tkr det är fult eller nåt, men men, nje.

Ja så nu ska jag väl passa på att läsa lite historia när jag ändå är sminkad och klar.
:P

Sov med en nattluva
Vakna på en grästuva




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0