Fångad av en snöstormvind

Jag fick nåt ryck och började skriva en massa igår natt fram till klockan 3, det var som att idéerna kom då plötsligt. Jag skrev så långt som arbetet sak vara,  men jag måste göra om det lite bara. Jag skriver om "föräldrar och barn". Förhållandet mellan dom som kan vara så olika. Jämför olika slags familjerelationer i vår tid, men även förr i tiden. Jag tycket det är intressant, jag har många åsikter och erfarenheter att prata från. Kanske lägger in uppsatsen här sen så ni får läsa.

Jag ställde både mobilen och väckarklockan som vanligt och tänkte kliva upp efter ca 3 timmar och kila till skolan. Istället vaknade jag efter halv 10 av att Klara ringde. Hade alltså antagligen befunnit mig i djupet och min djupaste djupsömn när mina klockor ringde? Men det var nog "tur" att jag försov mig för onsdagar är en jekligt lång dag. Börjar 8 med kärnämne efter kärnämne (...) Sedan projektarbete då vi måste vara i gasen hela tiden för att få något gjort. Sedan direkt till "dramat" halv 4 och sedan hem. Där brukar det vara över, men idag gick jag på spinning klockan 7 oxå! Kanske inte så bra att ha en sådan dag efter att först dygnat en natt, sedan gått och lagt sig klockan 4. Jag svimmade iallafall inte men det kändes att jag var för sliten för att spinna. Tog ut mig i början totalt och körde på lätt belastning resten av passet. Jävligt skönt att stretcha sen! Har haft sådan himmelsk träningsvärk sen dansen, går som en anka. Ångbastade ett tag och tog det lugnt, var sist kvar på badhuset. Ja, inte ens någon personal såg jag till;o Går de hem fast det är folk kvar? Klaras mamma fick hoppa över disken (hahaha) och hämta tillbaks nyckeln för att hon glömde nåt i skåpet.

Lunkade hem sakta sakta i snödrivorna bland alla plogbilar. Slank in hos pappa en sekund och hämtade bred och fick bröd. Har ju fått en jättesöt toaster så lite mackor skulle inte skada tänkte jag! Så väl hemma gjordes det varma mackor och thé som jag fick av mamma i födelsepresent. Women's balance. Jag kan behöva lite balans i livet.

 

 

 

 

Sov i otid

Vakna som Sid



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0