Karaktär

Igår hann jag aldrig blogga. Hände en massa, sen somnade jag i soffan klockan 9 med datorn i knä't.

 

Denna vecka och nästa vecka (7 och 8) har vi karaktärsveckor. Alltså endast musikämnen heeeela tiden. Själv tycker jag det är toppen:) Men det blir mycket jobb, vi ska öva in massa låtar och sånger som vi ska köra på konsert på bränna borg samt några på ålderdomshem i början på nästa vecka (bl a låten ovan av Povel ramel:D ((mitt förslag^^)) vilket kommer behövas mycket jobb med, men det kommer bli awesome, kanske tillomed legen..... wait for it.....), plus samt oxå några körlåtar som vi ska sjunga i samband med teatrarnas djungelboken då alla pengar går till Haiti. Den föreställningen är söndag 21/2 kl 15 på kristinaskolan, kom och skänk en slant:) Nästa vecka ska vi dessutom ha extra mycker slagverk!:D Jag, Klara och Memme missar lite övningstid dock. Idag var vi på fyren/norrdans halva dagen och dansade på vårat projektarbete där. Det var ende veckan det var ledigt där i studion, och det är ju awesome, väldigt bra lokal att öva dans i plus att det är där vi ska ha våran slutgiltiga redovisning.


Igår efter skolan var jag jättestressad för jag skulle bjuda mamma på middag och snacka om KASAM och intervjua henne lite för en grej till HälsaHarmonin. Vi skulle intervjua någon i vår närhet som vi upplever ha genuin livsglädje. Och nu på senare tid har jag upplevt att just min mamma har det, även om hon har sina svagheter liksom alla oss andra. Här är KASAM-testet jag intervjuade henne med. Det kan upplevas lite märkligt menmen. Många skrattretande grejer, men man får försöka se lite seriöst på det.

Juste jag var stressad ja. När mamma kommit sprang jag omkring och packade ryggsäcken inför spinningen, för det skulle ju ta lite tid med detdär testet och maten oxå. När jag packat ner allt säger mamma "du vet väl att spinningen är inställd idag?". Nej men stressen lade sig lite iallafall. Så fick vi äta och prata i lugn och ro. Dock hade jag velat spinna oxå... Det är mycket man vill.

Jag vaknade från mitt tillsomnande efter 12 och förflyttade mig till sängen efter att ha borstat tänderna. Dumt alltså, då har man ju tappat sin utomordentliga trötthet litegrann.

Jag sitter även nu här med datorn i knä't, men jag har bestämt att jag inte ska somna. DOCK borde jag gå och somna i sängen NU. Känner att morgondagen inte kommer sluta så bra annars.

Sov med en blöja
Du får dig med det nöja



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0