Söndagen den söta

Klev upp innan tolv nångång och tog det lugnt för att sedan pulsa iväg till kristinaskolan och djungelboken igen. Haitikonserten. Vi musikare sjöng 3 Haitiska sånger och jag spelade även lite djembe på en låt. Sedan kollade jag på pjäsen en andra gång. Inte lika kul när man visste vad som skulle hända, men fortfarande bedårande bra. Blev bara lite vattnig i ögonen på slutet denna gång^^ Men på genrepet fick vi inte se slutet då de drar igång "var nöjd med allt som livet ger" och tackar för aploderna och gör lite roliga saker, för det betyder visst otur att tacka för aploderna på genrepet. Så nu var jag inte lite mellankolisk efteråt utan blev glad av allt i slutet:)

Jag fick lite idol-bilder på några stycken:

 

  1. Emil Roos Lindberg a.k.a Baloo, den snälla men lite hårdhänta björnen.
  2. Sanna Bylund a.k.a schakalen Tabaqui, den fega och listige.
  3. Tobias Fjellström, ljudmästare. Gjort all musik och konstiga ljud till allt som händer i hela pjäsen.
  4. Sanna Marklund a.k.a Joppe, en av bratzen till apor.
  5. Samuel a.k.a den stora cobran. Det är dock bara hans röst som är inspelad sen innan, men det är inte så bara.
  6. Hjalmar a.k.a ....
... nej Hjalmar min lilla lillebroder var inte med han. Men jag gick hem till pappa efteråt och åt middag där. (jag kunde ju inte motstå klyftpotatis och kött inte) Evenlina gjorde apelsintänder till Hjalmar^^

Innan jag går och lägger mig ska jag sjunga en sång för er som vi sjöng idag på Haitigrejen. Det är en vaggsång. Vi sjöng den både på Kreolska och Svenska. Lite läskig sång om jag får säga det själv. Ungefär såhär går den. Så slumra in nu, annars...

Do do, tipitit man manou
Do do, tipitit man manou
Si ou pa do do krabbla va man cheou
Si ou pa do do krabbla va man cheou

Sov nu, sov mitt lilla barn
Sov nu, sov mitt lilla barn
Om du inte somnar kommer spindeln och tar dig
Om du inte somnar kommer spindeln och tar dig

Mamma går för att hänga tvätt
Pappa går för att lägga ut nät

Si ou pa do do krabbla va man cheou
Si ou pa do do krabbla va man che ou

Si do tipit krabbla kalha lou


Kommentarer
julia

såg inte din kommentar om olyckan förrän nu! haha jag är inte så aktiv om man säger så.. det känns fint att få höra sånt, ibland är det svårt att övertala oss själva om det positiva, därför känns det bra att andra bryr sig så mycket!

2010-02-22 @ 21:18:34
URL: http://jullss.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0