Matblogg

Igår pratade jag med Klara i tele i MINST en timme och gick och åt hårdmackor för att jag inte kunde bestämma mig för vad jag skulle göra till middag. Tillsist, typ seeeent på kvällen blev det iallafall lite hopplock.


(Nå slags wook? Currynudlar, nå vegbitar, stekta succhini och aubergine, fetaost, ägg och pärondrika till.)

Igår satt jag och höll på att somna här vid bordet vid datorn. Klara sa att jag skulle sova i sängen istället^^ Så jag gick bums i säng. (Faktiskt.) Bytte inte om eller nånting, bara la mig. Så jag fick sova litegranna iallafall.

Vaknade av mitt tredje larm halv 7 (som hade ringt sen kl 6). Jag hann tillomed göra iordning en rejäl frukost. Den rejälaste jag typ någonsin ätit en dag då jag börjar 8, iallafall på väldigt väldigt länge. Hann tillomed äta den oxå.

(Fil med havrekuddar och russin, macka med ost och skinka, ägg i äggkopp med kaviar och vatten.)

 

Det var en trevlig dag idag. Trevlig på de flesta lektioner, framförallt på slagverket!! Nu har vi ju börjat med nästa upplägg till konserten i vår. Vi började med en ny trumbit som Schlagge improviserar fram. Askul:) Sen började vi med ett väldigt flummiga stycke som heter Taira där första 5 minuterna (minst) består av skrik och bombom med all energi man har. Fyfaaaaan vadkul det ska bli! Var sjukt kul idag iallafall xD

Spelade lite bluff med några flummiga 2:or (samuel, madde, wille) i fojjis innan jag gick hem oxå. Jag ägde! Njä, jag vann aldrig. Men jag ägde;) Mer bluff! jag satt och skrattade en himla massa åt nånting och madde sa att jag och emil (bror) är precis likadana ibland, skrattar åt minsta lilla och kan typ inte sluta eller nåt. Precis då kom emil in haha. Så jag skrattade lite till. Jag är nog en rätt lättroad person;)

När jag kom hem typ klockan 6 (:O) gjorde jag iallafall middag!^^ det blev barndomsfavoriten än en gång. Mycket är mina favoriträtter, så många att jag inte kan räkna, men detta har alltid förföljt mig:

(Kyckling och couscous, currysås, sallad, svartvinbärsdricka.)

 

Jag minns när jag var liten och detta var min absoluta favvo. Varje gång jag var hos klara gjorde hennes pappa kyckling och couscous/ris:D Hihi.

 

Har detta blivit en mat-blogg?^^ Det känns lite halvt så ibland. Skriver mycket om mat, varför? Jag tycker mat är så awesome så jag kan inte låta bli!! Hoppas ni oxå tycker det;) Ni kan ju alltid se det som tips som ni kan testa själva! Det kanske inte alltid är så intressant mat jag skriver om menmen. MAT<3

 

Det är ju förstås fritt fram att skriva vad jag borde skriva mer eller mindre om. Eller nåt nytt jag kanske ska skriva om? Eller vad som helst. Så får jag se vad jag gör åt saken;) Får inte så många kommentarer, men det är alltid najs när jag får en då och då^^ Hehe, ja' ä int' bitter iallafall!:D

 

 

Sov som en dvärg

Vakna med en annan färg







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0