Hejsanhejsan

* Jag och några av tjejerna från gamla klassen var i ett litet hus nånstans och gjorde nåt, minns inte vad. Sen gick dom och jag kom efter. Jag skulle sätta på mig skorna men det tog typ 5 minuter för jag bara tappade balansen och vinglade omkring. Mitt uppi det kommer kocken (Magnus Härenstam) och då säger jag "Hejsanhejsan, som man brukar säga" (som Brasse gör i fem myror är fler än fyra elefanter). Magnus sympatiler (jag ser ju rätt efterbliven ut när jag vinglar omkring samtidigt, tror jag sluddrade oxå) och förstår inte går vidare med brickan.

Sen sitter jag och tjejerna vid ett bord på stan. Jag berättar min historia och Magnus men de tycker inte det var någe märkvärdigt, åsså ska dom slå det genom att bygga en fälla på gatan. Medan dom gör det kommer ett gäng stora vuxna dumma tjuvar och lugnt börjar söka igenom allas våra väskor och jackfickor, men jag räddar oss och säger att sådär får ni ju inte göra, det är mina kompisars väskor, ni får leta nån annanstans. Men en tjock gubbe blir arg på mig och par struptag, men jag lyckas bryta ner honom. Så låg han där. Sen blev jag en jätte och förstörde fällan. *


Ja herregud ja, så man kan drömma. Ja insåg att den var svårare att förklara när jag försökte tänka efter var den handlade om.  Jag sov alltså lite middag nu, innan middan. Ja var ju tvungen gå upp tidigt idag för jag och Emil skulle spela discgolv innan han började klockan 1. (Jag fick 104 slag^^ Satsar på under 100 nästa gång! Det blåste ju idag oxå...). Tack tobias för utlåningen av discarna!

Sedan mat i matsalen!! Jag och Emil är nog två av väldigt få som helhjärtat kan säga att vi älskar skolmaten! Och den uppskattas hemskt mycket speciellt när jag inte har så mycket pengar att köpa egen! Måste försöka gå dit och äta så mycket jag kan...


Ät din mat
Inget hat


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0