Mallet

Ställde klockan på 11, sov till 13. Tog en härlig dusch, åt lunch (spagettipudding) och cyklade ner till vågmannen.

Vi repade Astor-låten Tangedia (jag spelar marimba på den), men jag hängde inte med så hemskt bra så jag stannade kvar ett bra tag efteråt, jag var nog den enda levande människan på vågmannen tillsist. Ja det är verkligen inte precis första gången jag är det. Slagverksrummet är mitt andra hem ibland;) eller, fjärde kanske jag ska säga.

Men gud alltså. Jag gick igenom nästan hela låten, har bara en och en halv sida kvar, (det är mååånga papper). Låten börjar rätt tyst och går upp stegvis dynamiskt, tillsist flänger man hitochdit åt höger och vänster och FYFAN VAD KUL DET ÄR :D När man verkligen fattat låten och är inne i den är det UNDERBART ju. Min stämma är ju bara en av 4 eller nåt men jag övade till skivan, högsta volym, hela rummet vibrerar, så är man sedan en del musiken.

När jag kom hem upptäckte jag till min fasa att hela huset brann. Närå, men jag hade glömt plattan på, på 6:an! Det är första gången jag gör det! Kände att det var lite varmt i köket när jag gick in där. Det är farligt att dricka te om man inte har vattenkokare. Det var första och sista gången.

(8)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0