Fredag?;O

Vaknade på fel sida idag. (vad är det för uttryck egentligen?). Försov mig o vaknade 45 minuter efter jag börjat. Morgonen kunde blivit bra. Kom dit och väntade på att jag skulle få säga till läraren att, förlåt, jag vaknade nyss, åsså skulle hon berätta vad jag skulle göra åsså skulle allt vara bra. Men jag väntade, hon gick omkring och delade ut papper till alla. Pratade med de andra, delade ut ett papper till mig, sa inte ens hej. Yeeeey, så morgonen fortsatte vara dålig.

När jag väl sa att jag inte fattade vad vi skulle skriva, eller vad hon menade med nånting så sa hon bara men skriv det då. Att du inte vet vad det betyder. Äh! Vafan. Då satte jag mig och tjurade istället. Kan hon inte bara förklara så jag fattar vad det är jag ska skriva om.

Det är inte alltid jag blir på dåligt humör när jag försover mig, verkligen inte. Men ibland slår det slint bara. O då är det som att vissa aktar sig för mig. Jag pratade med henne efter lektionen igen och frågade lite till. Hon sa men du är på dåligt humör nu så jag tycker du skriver bara vad vi gjort på lektionerna tillobörjamed. Som om hon var rädd att jag skulle få ett utbrott på henne. Men vet inte riktigt vad som hände sen men vi pratade lite så bröt jag ihop typ. Lite oförklarligt. Men plötsligt skulle hon börja fråga om det var nåt annat som var jobbigt, om nåt hade hänt. Och då blev det ju bara ännu värre åsså trodde hon väl annu mer att nåt hade hänt. Hur ska man förklara det? "Jag är inte ledsen, inget har hänt. Jag bara är känslig ibland för ingenting." gah. Undra om nån förstår alltså. Jag gjorde iallafall mitt bästa för att förklara.

Hon sa iallafall att hon tyckte jag skulle ta en promenad eller nåt ifall jag inte hade annat för mig. Och jag hade ingen mer lektion innan lunch så jag gick en promenad till sälsten och satt där på en sten på stranden och frös arslet av mig. Men i övrigt gjorde det gott^^ Det gick förbi en gubbe med en hund. Han lär väl ha trott att jag satt där och förberädde mig för att dränka mig i havet, eller åtminstone var deprimerad på nåt sätt. Vilket jag absolut inte är, ibland har man dagar då man bara behöver ta det lugnt bara. Stunder man inte känner för att prata eller skratta, kanske tillomed vill gråta, men ändå mår så himla bra. Det kanske låter konstigt men så äre. För mig iallafall. Vissa ser väl mig som en glad och positiv person. Jag är ofta glad och positiv oxå, men ibland är man lite mer tankfull kanske och filosoferande. Lite away från nuet. Man ska leva i nuet, men inte till 100% 24/7. Man behöver lite eftertanke oxå.

Ehm, nu blev det djupt och filosoferande. Jag är hungrig. Ska göra en macka med tomat o basilika. Klockan är halv 3. Jag hade ingen lust att gå ut. Skönt att vara hemma.

Efter den kalla promenaden gick jag och åt lunch, nästan ingen i matsalen ännu. Skönt. Tog det lugnt som fan. Har aldrig ätit så lugnt i matsalen förut tror jag xO ^^ Fick sällskap senare av micro, memme, madde. De tre M:em? Haha. De tre Emmen och Emma.

Ikväll skulle jag på willsons dans, men det var bara jag o klara som kom. O Willson och Lisa förståss. Så det blev inget:(:( Så jag cyklade till Obs (coop forum) (eller snorump som magdalena sa) och ögonshoppade litegrann för att fördriva tiden, provade massa solglasögon hehe, och köpte en hålslagare! Det har jag behövt sen jag flyttade så det kändes ju bra;) Tillsist var det iallafall tid att cykla till Kapells för att se School for fools! Tre norrdansare (Ian Butler, nån tjej och Oskar Frisk(min gamla granne!)) som gjorde en hemskt rolig och imponerande föreställning/dans med stolar och bord och allt möjligt. Rätt mycket stomp oxå. Jag gick gratis oxå eftersom jag är under 19:)

När jag kom hem insåg jag att det var fredag! Det kom lite plötsligt, haha. Hade inte tänkt på att helgen var kommen. Har haft en mysig kväll med mig själv ikväll, medan alla andra vart ute o härjat:) Kändes bra. Såg lite True blood (!spännande!) och te och lite skön music osv.



Så kan det gå

Men gå inte på tå


























^_^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0