Men jag tänkte: Nä.

Idag sovs det lite längre än tänkt minsann. Vaknade klockan 8, jag började 8. Kunde ha skyndat mig, kastat i mig nåt ätbart och hunnit vara med minst halva lektionen (vilket jag faktiskt vill, egentligen). Men jag tänkte: Nä.    Idag fick sängen vinna. Men jag gick ändå upp inte så långt efter det och i lugn och ro gjorde i ordning gröt och te och chillade tills nästa lektion började.

Efter lunchen hade vi Svenska, men vi fick gå hem eller vart som helst för att skriva på en reklektion och teatern vi såg förut. "Fordringsägare" hette den visst, av August Strindberg. Jag fruktade att jag skulle gå hem med tanken att jag skulle skriva o få nåt gjort men istället däcka så fort jag kom innanför dörren.

Jag däckade inte, men vet ni vad jag gör? Jag ställer mig och diskar;o Hade ett helt berg i diskhon så jag tänkte bara diska ett par saker, ta lite i taget liksom. Det slutade med att jag typ storstädat hela köket. Förutom golvet. Golvet behöver dammsugas i hela lägenheten.. men min dammsugare låter ju som ett kometnedslag. Efter det skrev jag iallafall punkt 1 på arbetet. Bara punkt 2 och 3 kvar. Punkt 2 ska vara längst, det ska bli 1-2 A4... Sen somnade jag.

Efter skol vare Dramat som gällde. Kände mig inte så pepp idag, men det gick lite över sen.. Vet inte riktigt, men blev eftertänksam och nere för att vi först pratade om en teaterhelg som är nu till helgen i Ånge. Några vill äka på den men jag vet inte alls hur jag ska göra. Det känns som att det händer så mycket i helgen och jag vill göra allt,  så jag kanske skiter i allt istället. Det jag behöver är väl egentligen att ta det lugnt och ta hand om mig själv. Men har iaf anmält mig till en salsa intensivkurs på söndag kl 10 (10?;O -.- *gäsp*) Men det kommer nog bli kul.

Efter dramat skulle jag egentligen hem, hämta datorn på vågis, göra nån snabb mat, slänga i mig den lite snabbt och cykla iväg till Salsan till kl 7 (kurs på NBV). Men jag tänkte: Nä.     Idag fick soffan vinna. Så jag har chillat och lagat god mat. Det blir svampstuvning (av kantarellerna som vi plockade på hälsaharmonikursen), la den på rostade mackor. Till har jag gjort en sallad med tomat, isbergssallad, mozzarellaost, vanliga ostkuber, olivolja och diverse kryddor.

Nu ska jag ta och käka det och se ett avsnitt True blood!! Och jag ska mååå, och inte tänka på allt jag måste tänka på. Chille on brooo!

Ha det kung
Lev och va ung







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0