Bus eller godis

Idag vaknade jag och steg upp klockan... äh, skitsamma... :S  ... Okejdå, ... 4. Klockan 16.00. Om jag vänt på dygnet? Dum fråga.

Jag började iallafall då fundera över hur jag skulle kunna gottgöra det, så kom jag plötsligt på en sak som jag var tvungen att göra. Och det var verkligen rätt åt mig, det förtjänade jag. Ibland tror man att man kan komma undan vissa saker, men tillsist, tillsist ska nu se att det kommer iallafall, nångång i livet. Idag har jag rensat avloppet i duschen. När jag hade fått upp den där äckliga slemmiga grejen för att rengöra den luktade det bajs i precis hela lägenheten. Jag har nog inte gjort nåt äckligare på väldigt länge. Tur bara att jag är hyffsat tålig, tappar aldrig matlusten eller nåt sånt. Men inte var det kul inte. Jag fick sitta och sjunga högt för att kunna försöka ta mig igenom städningen.


Juste, anledningen till att jag VAR TVUNGEN att rensa avloppet: Igår när jag duschade blev det några centimeter vatten på golvet i duschen, vilket det har blivit de senaste veckorna när jag duschat. Jag har dock inte brytt mig alltför mycket om det. Anledningen till att jag märkte att det var dags just igår: Det finns ingen kant som skiljer duschen från badrummet, så när jag drog bort draperiet märkte jag att toalettmattan flöt.

Jag har nu iallafall storstädat och blötlagt hela toaletten! Duschade hela rummet. Känner mig duktig. Om jag bara lyckas plugga lite nu oxå så skulle jag känna att jag har gottgjort mig själv helt och hållet.

Alla andra är väl ute och halloweenfestar ikväll, men jag hade verkligen ingen lust. Känns som jag springer ifrån mig själv om jag skulle gå ut nu. Jag var ändå utklädd och nog drucken på klassfesten.

Glömde, det kom ett par läskiga (söta) häxor och knackade dörr hos mig precis när det luktade som värst här inne. "Bus eller godis?" Mobilen ringde precis då så jag fick lite panik och hämtade en liten chokladkaka ur skafferiet som jag hade sparat ett bra tag... (åh, min choklad...) och gav dom den, snäll som jag är. Jag såg sen att en av mina grannar måste ha valt "bus" för det satt 2 "läskiga" teckningar på dörren. Om jag hade vetat att man fick det hade jag nästan oxå valt bus:)

Ha en läskig kväll
Var inte snäll


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0