Dunder och brak

Med huvudvärksblixtar så fort jag vände blicken begav jag mig till biblioteket halv 7 ikväll. Soundcheckning och nervössamhet. Malin började spela några egengjorda låtar som var riktigt finurliga, henrik spelade två låtar, sen var det jag (djembe och sång) klara (sång) och samuel (ÄGG). Vi spelade The way I am av Ingrid Michaelson i en lite annorlunda tappning. Inga tongivande instrument, mer stämmor på sången. Sen körde Samuel ett par låtar innan det var jag (sång) och jimmie (sång, gitarr). Vi körde Coil av Opeth, underbar låt om jag får säga det själv. Även där sjöng vi lite mer stämsång, eller ja, vi sjöng stämsång. I Mikael Åkerfeldts version sjunger de bara var försig. Nu länkade visst jimmie det som Kela suttit och spelat in, så här kan ni höra Emma och Jimmie. Det är inte kul utan någon medhörning alls, men det gick ju bra ändå:) Jag tror dock att jag är lite rädd för att ta i när jag sjunger i mic ibland.

Malin sjöng en sista låt sen var det "fet berättarscen". Och så bra det var!! Man fick sig många goda skratt. En av killarna improvicerade och tog hjälp av publiken och kom fram till att han skulle berätta om sin greklandsresa då han undkom den farliga skogsbranden med hjälp av sin vinterjacka och sin mönstersax!(jag föreslog mönstersaxen). Det blev himla kul kan jag säga. Ni som missade det ska känna er ångrande!

Ja sen hände det somsagt massa andra grejer, jag gjorde en knapp med bobban, kollade på dans, använde min fikabiljett som man fick, lyssnade på mer berättanden, snuvade som FAN, och gick sedan hemåt med klara. Vi stod och pratade jäkligt länge utanför mitt hus så jag trodde jag skulle frysa ihjäl faktiskt. Men jag tänkte; ska jag dö så ska det vara utanför mitt hus medan klara med sin trut pratar så det bara viner i buskarna. Ja, så tänkte jag förståss inte. Men jag tänkte; jag har stått ut med värre saker än en Klara och lite kyla. (Jag känner att jag är lite influerad av detta berättandegrejs.) Aja, jag menar inget dumt mot klara iallafall som ni alla förstod (??) Jag älskar henne. Hon känns som nån jag kommer ha kontakt med hela livet. Vi är oftast väldigt lika varann i tankegångar osv. Jag blir nästan förvånad när hon säger precis det jag tänker och menar hela tiden. Och humorn sen. Vi har ju somsagt kännt varann sen lågstadiet oxå.


Nu blev det plötsligt lite deeptalk här. Så kan det gå! Jag som egentligen inte orkade skriva ikväll. När jag ändå är igång kan jag ju nämna en till händelse. Men kort. Igår hade vi klasshalloweenfest lite för tidigt sådär^^ Sök på facebook på Mika Olofsson, där finns många bilder på ursnygga utklädnader, kolla in det^^ Där kan man även få reda på vad nu tobias var för nåt, det som var så hemligt. Jag ska dela med mig av en på mig som jag snott av henne.



Gröngölingen i björnligan, citat Mika.

Nu känner jag mig förkyld och bräcklig, men nöjd.

Då är det säkrast med dubbla luvor
Om man vill slippa midvintersnuvor
Godnatt säger du, jag säger prosit!
Jag och min säng ska ha det gosit
Lakanet har jag dock sovit bort
Jag vill ha ett nytt med resårliknande sort




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0