Fader vår

Dagen började med massa jazzdans och barndans på NBV. Började lära Klara det jag kom på till projectarbetet härom natten^^ Hon tyckte det var bra! Sen övade jag lite på vågmannen, det gick oxå riktigt bra:) Sen blev det att gå hem och möta upp brorsan utanför dörren min.

Vi lagade tacopaj och kollade på parlamentet-klipp och pluggade. Meningen var att vi skulle plugga tillsammans med varsina uppgifter som vi behövde jobba med, och hjälpa varann litegrann. Det blev mest att vi fokuserade på på emils jobb, det var nån shakespear sonnet, och jag fick sån inlevelse haha! xD Men ja jag hjälper så gärna om så behövs!:) Det är inte lätt att översätta poetiska texter. Eller jag menar, man KAN typ inte det. Eller jag menar, man kan bara översätta oh tolka dom på sitt sätt. Den här sonneten skulle han reflektera över:

XVIII

Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date:
Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimmed,
And every fair from fair sometime declines,
By chance, or nature's changing course untrimmed:
But thy eternal summer shall not fade,
Nor lose possession of that fair thou ow'st,
Nor shall death brag thou wander'st in his shade,
When in eternal lines to time thou grow'st,
So long as men can breathe, or eyes can see,
So long lives this, and this gives life to thee.


Ja ni som känner mig kan ju tänka er hur poetisk jag hann bli tillslut oh vilken inlevelse jag hade! ;)

Dock spelade jag lite rixdax oxå faktiskt. Men det räcker kanske inte till provet imorn... aja, I'll take it eazy.

Har tvättat en massa kläder idag oxå så jag känner mig duktig. Men inte alltför duktig, för jag borde verkligen vara i säng nu. Annars kommer jag inte kunna vara så fokuserad på provet. Ska börja göra mig iordning för natt iallafall.

Förresten, grattis på pappsens dag alla farsor!



Finns det liv finns det hopp
Finns det flipp finns det flopp
Finns det tid finns det brått
Finns det säng finns det sov gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0