Tre ihåliga kungar

Då jag "hade tid" att blogga igår var efter klockan 24, och då var det ju förståss uppehåll för nåt på blogg.se så man kunde inte logga in. Men nu äro jag här igen.

Igår var det tisdag ja, vad händer på en tisdag? Minns inte så noga. Få se nu. Var på sång, åt lunch, gick hem för att skriva reflektionen om fordringsägare (ja, den som ska vara inlämnad för några veckor sen.) Jag vet att jag alltid somnar när jag ska göra något sådant, det är lite därför det aldrig blir gjort! Men igår lyckades jag faktiskt skriva litegrann, hyffsat mycket, SEN somnade jag:) Så jag är inte klar... men känner mig lite duktig iallafall. Sen var det den vanliga ruschen ungefär; Cykla i nattmössan till vågmannen i rasande fart för att jobba med klara, sen massa dans hit och dit osv. Väl hemma gör jag lite på powerpointen på klaras dator som jag lånade, men gick inte mycket bättre med reflektionen, bleh. Men klara hade ture sventon på datorn, så jag såg på det istället!:D ^_^

Citat från Ture Sventon-filmen:

"Hade han inte en vit mössa som en oxe? Eller jag menar, hade han inte en vit mössa?"

"Det finns tre ihåliga kungar. Jag menar ekar."

"Vem har lovat er att sätta tunnan på muttan?"

Det där sista skulle förståss varit mattan, men han sa fel;o Undra om det var meningen? I ett barnprogram?

Btw, på barndansen hade jag på mig yoda-tröjan igen. Tänkte att jag skulle testa reaktionerna. (Det var den andra barngruppen jag hade när jag hade på mig tröjan förra (längre ner i inlägget) gången. Denna gång var det iallafall flera som oxå kommenterade att jag hade yoga på tröjan och frågade om jag gillar honom/star wars. Ja, svarade jag ju förståss. De tyckte nog det var lite mörkligt sådär, men de sa inget mer. Dom är lite äldre i denna grupp så de kanske börjat fatta lite mer. Att det inte bara är killar som ser star wars vill säga, och liknande saker^^

Iallafall så satt jag uppe ett bra tag och såg ture sventon, så jag har sovit typ, hm, 3 timmar? Fast juste, det var tänkt att jag skulle börja klockan 8, men jag hörde ingenting av väckarn. Så jag vaknade i mitten på andra lektionen... Fick verkligen anstränga mig för att försöka se positivt och inte bli galen av vrede på mig själv. Hatar att missa saker som jag behöver vara med på. Men uppenbarligen så behövde jag sova oxå.



Slukar temlan i en enda munsbit gör han
Flyger sedan iväg med mattan till främmande land
Den mest skickliga detektiven är han minst sagt
Vem ser inte upp till nån med sådan makt?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0