Shit happens

Jag vill även tacka Klara för att hon finns. Jag älskar dig.

Torsdag, Fredag, Lördag, Söndag har sprungit förbi mig och knuffat ner mig på vägen. Det gjorde ont, det gör fortfarande ont. Men jag har inte avlidit av slagen. Jag kan fortfarande stå upp. Och jag har fortfarande en blogg.

Jag anstränger mig som tusan för att bli respektfullt bahandlad, som den jag är, inte ett barn som inte ska förstå allt. Ska man egentligen behöva anstränga sig?

Jag tänker inte skriva mer om den saken nu. Jag kämpar på. Bli inte förvånad om jag börjar gråta för minsta lilla sak då och då. Närsomhelst. För vadsomhelst. Jag blir så ibland. Ibland vet jag varför, ibland inte. Så är det nog för väldigt många.


Finns det dåliga saker så finns även motsatsen nånstans. Jag hittade även den i helgen.
Bra saker som hänt:

  1. Igår, efter mycket velande kom jag till slut fram till att jag nog skulle må bra av att träffa lite folk, så jag hoppade in i klarapappas bil och åkte på estetfesten! Där var jag hiphoparN. Jag kände för mysiga kläder, så jag var helgrå med endast mjukiskläder, åsså huvan på (otvättat fett hår). Fick världens min av helena när hon såg att det var jag xD Det dansades iallafall som fan och jag hade jätteroligt!
  2. Jag har varit hemma hos pappa i helgen och tagit hand om Hjalmar för att de andra är borta. Jag, Emil, Evelina, Rasmus oh Hjalmar var vi. Vi hade trevligt och åt och kollade på idol och robinsson osv. Och Evelina har blivit afrikan oh arab och lite så ;)
  3. I fredags var vi några stycken slagverkare osv på technichus på ungdomsgrejen. Fick information från olika människor som stod och informerade om olika saker och delade ut små grejer. Bl a från ungdomsmottagningen och tandläkarna viklund. Memme och jag stod ett bra tag oh pratade med en som snackade om homosexualitet osv, det var mycket kripande. Han var själv homo och berättade saker ur hans liv. Jag var nära tårar kan jag säga. Glädjetårar denna gång. Sedan körde vi sopbiten där för lite publik. Tobias: "Faan vad smutsigt det är här!! Äckligt..!" Sen sjöng jag och memme lite med done n'done themselves.
  4. Barndansen gav glada miner, jag är alltid mer eller mindre glad bland de underbara barnen. Ibland blir vi överfallna av kramar.
  5. Innan barndansen köpte jag ett happymeal på donken. De har starwars-tema på leksakerna och jag var bara tvungen. Fick en darth vader!
  6. Idag var jag även och sjöng med luciakandidaterna. Visserligen bröt jag ihop och var inte med och sjöng så mycket. Men det gjorde inget, jag känner ingen av dom väl men de var underbara och det kändes ändå bra att vara där.
  7. Nu ska jag äta natt-mat (pitabröd med couscous, kebab, sallad, gurka, emma-spetciale-dressing) och kolla på How I Met Your Mother. Och för stunden kommer jag må så himla bra. Mat mår jag alltsom-allra-oftast bra av. Och för att inte tala om HIMYM då förståss.
En av det saker som är allra viktigast för mig nu är även att sova länge och bra. Ändå verkar jag inte prioritera det. Jag tar det som det kommer nu. Tänk inte för mycket. Jag avslutar med lite bilder (fotade av Isabelle Häggström) och det traditionella diktandet på slutet:


Sov som handen i handsken
Vakna utav dansken





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0