Begå sommarlov

...hrm, ja jag var i säng åtminstone 5 över halv 1. Det tycker jag är godkänt. Dock kollade jag på att avsnitt "How I met your mother" sen oxå, men jag låg i sängen iaf! ... Ställde klockan på 10, vaknade, snosade, vaknade, snosade, vaknade, ställde om klockan (tydligen!), somnade om. Sängen är det ända som verkligen betyder något när man vaknar på morgonen. Sedan ringde mamma halv tolv och väckte mig. Som jag sagt, asbra att vakna av telefonsamtal!:) Dock satt jag kvar i sängen med min vän "datorn" och min vän "bradbans" ett tag. Men jag sov inte och det var huvudsaken.


Vid halv 3 gick jag o gjorde frunch till mig; macka och aprikoskräm (barndomsminnen<3) Jag tänkte ju att jag sedan skulle komma igång o göra klart engelska-arbetet så att det var gjort för dagen så kunde jag ägna mig åt annat sen.
               Jag började med att lyssna på Heart of gold-inspelningen jag filmade på vårkalaset. Slog upp en sida med ackord till den, tog fram gitarren och började spela. Spelade sedan låtar jag redan kunde. Gick över i att spela Lisa Ekdahl-låtar som jag hittade på svenskatabbar.se. Spelade sedan in lite på kameran på kul. ojjjj, nu blev klockan 5, måste runda av spelandet.

1½ h senare kommer jag på mig själv med att fortfarande sitta med gitarren. Mina fingertoppar var väldigt ömma eftersom jag inte spelar så ofta. Och när jag sedan skulle börja skriva på datorn skakade handen av nervryckningar. Den var nu (för tillfället) van att hålla ett gitarr-ackord-grepp. När jag ville hålla den normalt skakade den bara, det var hemskt roande^^

Men sen 18.40 eller nåt har jag iallafall suttit med arbetet(med en paus för middag) Haha, började nästan gråta när jag skrev oxå, what a story once again. Nu är totally klaaaaaaaaaaaaaaaar! Nuuuuu kan jag ta sommarlov på riktigt. (Eller förlåt, begå sommarlov.) Skickat iväg det till Henne oxå, Maria Lycken. (Ja jag gjorde det innan tolv, så den var inte försenad). Smsade henne först och frågade om mejladdressen (firstclass funkar inte när jag försöker logga in från harnosand.se, varför??).

Jag passade på att säga att -
 "seeing it's a letter I'm writing I suppose I would use my personal speaking language."
Hon svarade -
"I agree it can be in your personal language - but no rude language, please:-) /maria"

Jag skickade iväg den bifogade mjölkfilen och skrev  bl a -
"I hope there's no fucking rude language :P Här har du nåt att läsa äver midsommar, men jag varnar dig, jag grät nästan när jag skrev det."

Hope she don't mind.

Nu lär jag väl kanske spela lite gitarr eller nåt, den ligger ju bara här så. Eller så lär jag väl ta mig nåt kvällsfika (eller förlåt, begå mig nåt kvällsfika). Eller så lär jag gå å lägga mig och se ett avsnitt "How I met your mother". ELLER så gör jag allt. Klockan är tolv, natten har bara börjat.

Nä jag ska inte dygna igen. Jag ska sova sött och vakna lagom nött. Gör det ni med! 
puss och kräm





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0