Natt!

Det är natt Emma, än en gång. Är det såhär det ska bli varenda gång jag bloggar? ;D nä jag ska bli bättre. (ja kela, jag satte mig o bloggade när jag skulle gå å lägga mig..)

Och än en gång Än en gång, jag är så glad o lycklig för många saker. Vill bara bamsekrama nån o hoppa runt för att livet är nice.^^ Visst, allt är inte bra, jag har sjukt mkt att ta igen i skolan egentligen osv, men jag tar det med en nypa salt:) Men ingen är här som jag kan bamsekrama. Men jag har ju räven, min fina lilla räv:] Hon ska följa med till lägenheten imorn. Och juste, stackars Foofer(ni som känner till min blåa hund) ligger i nån låda nånstans hos mamma... Vi blir tre i sängen i lägenheten. Förut har jag haft en på vardera ställe, men nu måste ju båda på bästa platsen. Imorn blir det iallafall första natten där!:D Och första helgen i frihet^^ Ska jag njuta? Jag ska njuta.

Idag hade vi uppsjungning, alla vi som har sång sjöng för varann. Eller de flesta iallfall. Det var hemskt kul! Så många duktiga sångare/sångerskor vi har på estet. Jag var nära tårar flera gånger, en gång började jag gråta lite. jag brukar inte gråta så ofta när det gäller sånt faktiskt, så det ska mycket till. Bara för att nämna några som var sjukt bra:
  • Memme (talking to the man in the moon-tityo)
  • Ylva (det säger sig självt)
  • Klara&Ida (på ukulele)
  • Zoffe&Sanna (fjärde ggn jag hörde låten, fortf lika bra)
  • Helena (vilken scennärvaro!)
..och ja somsagt, många andra. Det var faktiskt så många den här gången, så jag är för trött för att komma ihåg så mkt.
Själv sjöng jag "I wish" av Stivie Wonder. Asskön låt! Svängigt värre, publiken dansade nästan. o självklart blir jag pajasen av sångarna xD Tidigare på dagen hade jag o maggan hittat på lite "koreografi" o gjort nåt av låten (jag blev lite musikal-influerad). Så det blev lite kul^^ maggan själv var med o körade lite oxå haha. Det borde höras. Men det var så hoppigt i texten så jag missade lite då å då, men vi grejade till det lite kul o tog om det. Det blev repeat tre ggr på ett ställe där jag gjorde en speciell rörelse. Så då fick alla skrattsjukan och jag fick aplåder mitt i låten. Sen sjöng jag klart den iaf^^ Men förutom den hoppiga texten så gick det bra:D Kuligt var det!!! mer sådant.
Sen blev det marängswish!! Sedan sjöng även våra kära lärare maggan o tove varsin låt, det var nice:D Fångade en bild precis när de bockade^^ det är gulliga lärare det.


Memme och jag satt kvar på vågmannen o sjöng en massa efter det. Härligthärligt. Vi gjorde slut på våra röster, sen gick vi ut innan larmet satte igång för säkerhetsskull^^
Fick btw en present av Memme xD Typ inflyttningspresent + lite för att jag inte fick nåt av henne FÖRRA året då jag fyllde år ;P hahaha. Det var iallafall KRYDDOR och TE :D Älska! Jag ska fan samla på kryddor nu när jag flyttar:D Jag fick två sorters curry (currymännska mig vara), ingefära och basilika. Och téet luktade asgott. Tack babe<3

Nu är det kallt o mina händer är is för att jag sitter vid datorn högst upp i ett hus som det här, Detta blir min sista natt här? Ja jag ska väl försöka njuta av den oxå. Dock ska  jag upp typ halv 8.. o klockan är nu tjugo över 2. hm. Det blir nog bra!
Sov bra, vakna glá! :D


Kommentarer
Michaela

Äsch, alla vet ju att bloggen är viktigare än sömn ;)

2009-06-05 @ 09:49:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0