Kling klang i bygget

Dagens promenix var inte spöregnig, den var hemskt varmoch solig:D Gick rätt långt barfota på asfalten med Alvin i vagnen. Mindre kul var att vi glömde han napp.. och har var inte på världens bästa humör just då tydligen. Skrik o tjut, och gud på taket vad han kan skrika. Gick och sjöng en massa för att han skulle lugna sig.

Efter middan då jag oxå bestämde att jag jobbat klart med alvin (bra att bestämma arbetstider själv^^) och efter att morfar och morbror farit hem från byggarbetet på vår övervåning, (Det som alltså ska bli i princip alla barns rum, (de kommer bli ascoola^^))  så hjälpte jag Emil lite i hans blivande rum. Väggar, tak, fönster och golv är fixade redan, så nu städade vi ur lite plankor o sågspån, spacklade och drevade. (hosthost av allt damm och skit).

(Gammal byggbild då emils tak ännu inte fanns.)

Därefter blev det belöning/kvällsfika med alla möjliga sorters ostar:)

Nu har jag vart här i Äbro i få se nu, 3 dar? Tredje natten nu iallfall. Behöver komma hem till mitt eget nu känner, så jag inte blir snäsig och sur. Har blivit litegranna så ett par gånger redan, men försökt behärska mig. Jag har iallfall tjänat över 1000 spänn:D Imorn ska de andra till sundsvall iallfall, så jag blir skjutsad in till stan:)

Igår och idag har jag övat "Tenta" med mamma oxå. Slagverksstycket som Johan/Slagge har gjort. (Länken är från i år när vi hade konsert, finns även en äldre version om man kollar in resten av Gibbes videor.) Mamma fick ett presentkort av mig när hon fyllade år, på vad hon än önskade sig. Så hon bestämde sog för att hon ville att jag skulle lära henne Tentan och att vi skulle köra den på Östersjälandinflyttnings40årsfesten, plus att hon skulle vara med dårå;D Haha det är kuligt^^

Dröm sött allihopa, inte som jag, kage och jimmie förra natten. (Jag drömde att jimmie dog, kage drömde att hampus dog, jimmie drömde att kela dog...) ;O
 
Livet är en saffranskaka utan saffran, du har inte alla tomater i ketchupflaskan.


Kommentarer
Michaela

Haha, men menar du, han ruskade mig till liv mitt i natten och bara: Dö inte!

2009-07-15 @ 12:53:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0