En söndag

Lördagskvällen bar iväg minsann, tillsist. Tänkte först ta en powernap för jag var heelt slut efter dagen, men fick reda på att det var fyllefotboll nere vid hamnkrogen så jag tänkte sticka dit och kanske sova där i solen om det behövs. Fast jag kom ändå iväg rätt sent åsså kilade jag in hos Åsa och Moa som nyss flyttat in i huset bredvid mitt och hade inflyttningsfest, det var mysigt.

Sedan cyklade jag därifrån, och fotbollen var slut. Men de var tydligen hos Evald så det bar iväg dit istället. Många hemskt trevliga människor och skön stämning. Och Menos^^ Längesen eftersom han vart i Japan. Han hade en japansk hatt och en japansk skjorta:D och drickat var från japan, gött som fan. 

Kvällen var lång, jag däckade på soffan där och vaknade 10 i morse, gick över till fåtöljstolen, hittade ett lakan och bäddade in mig o somnade där. När klockan blev eftermiddag började de andra i huset vakna till liv. Så vi satt och drygade ett tag tills i kom på att Kraa skulle spela på murberget klockan 3. Så jag åt lite fil, åkte och köpte vindruvor och sen körde vi dit, lagom slitna allihop.

Darth Vader vad bra de är alltså! De exprimenterar mycket med musiken och vissa små saker de gör är verkligen pricken över i:et. Sjukt bra. Lyssna här på deras hemsida. Finns både inspelningar och videor. De är så sjukt härliga oxå, att se dom live är uppiggande må jag säga. De får igång publilen bra. Evald som var mest bakis av oss alla gick fram och körde solodans på sista låten xD Underbart^^ Sen dog han typ och la sig på en bänk där framme.
(Sara, Marta, Agnes, Fanny, Salka, Maria = Kraa)

När de spelat klart pratade jag lite med tvilling-Sanna och hennes fina hund och sen bar det av till Evald igen för att hämta min cykel som var kvar där. En av hans kusiner (glömt namnet...) hade stannat hemma. Vi fann han sittandes på en stol i hörnet av gården. Han hade tydligen suttit där under hela den tid vi vart borta hahahha xD Gosh.

Så, lite fil och mycket vindruvor hade jag ätit. Var inte så hungrig. När jag kom hem blev jag hungrig iallafall och lagade lite rester^^ Jag är rätt bra på det faktiskt, blev riktigt lyckat. Couscous och mammas kycklinggryta i tacoskal som jag snott hos far min.

Ikväll ska man på bio :D Harry P^^ Med Mao och memme. Skönt att göra nånting lugnt för en gångs skull. Det ser jag fram emot.

Nice nice baby. Yes, no, maybe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0