En regndag

Jag var ett regnmonster när jag kom hem!!!

Vaknade tjugo över nio (väckarklocka, varför väcker du mig inte?) med halsont dessutom, mamma skulle hämta mig kvart i tio och skjutsa mig till jobbet. Tog en macka i bilen och for iväg.

Jag blev glad när jag såg att det var "dåligt" väder idag, för då kan barnen vara inne och göra lite lugnare saker^^ eller ja, så mkt lugnare blir de väl kanske inte men lättare att hålla koll på dom iallafall. Så fort jag kom dit ger lillplutten mig arga blickar xD och säger som vanligt "get away" och ropar på mamy. Gosh, men när mamman åkt glömmer hon bort det. Hon sprang efter bilen först, men sen blev det plötsligt kul när jag fick jaga henne. Så sen gick det bra.

Jag gjorde lite lunch vid 11, sen vid 12 skulle de bort till grannen på kalas. Så då var det bara jag och lilltjejen kvar. Lugnt och skönt:D Plus att hon skulle sova då, så jag satt och spelade patiens, knarkade halstabletter och läste alla tidningen ångermanland de hade (läser den ju aldrig nu när jag inte bor "hemma"). Lyssnade på sommarprataren i P1 oxå, men somnade, så fick mig en lur oxå:) Soft jobbdag!

Sen skulle man ta cykeln hem då. Från Smålaviken, nån kilometer in till Solumshamn och jag var dyngsur redan då. Bara nån mil kvar!

Det kom en bil och skvätte ett vattenfall på mig, tacktack:) Lika bra att bli riktigt jäkla blöt när man ändå är igång. ..Så jag cyklade i typ alla vattenpölar som kom i min väg oxå. Såg typ inget när jag körde nerför backen vid kattastrand heller. En sjö i skorna, genomvått hår och tunga byxor som annars är tunna och lätta. Fanns inte en enda torr fläck på mig när jag kom hem, förutom under regnjackan.

Nu ska jag mysa, titta film/serie, äta och fixa:) Dock har jag fortfarande ont i halsen och halstabletterna är slut:( Nån som vill hälsa på med halstabletter?^^


Wish you regn och blöta kläder, tänk på våra förfäder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0