En lördag

Det var hårt att stiga upp i morse. Inte det lättaste att plötsligt gå upp klockan 8 när man redan vänt så rejält på dygnet och brukar sova till eftermiddan. Jag började mitt barnvaktande 10:15 och var tvungen cykla iväg typ 9:15 för att komma i tid, de bor ute i Smålaviken (nå km bortanför solumshamn) så det var en bit att cykla! Brukar egentligen ta träningscykeln o passa på att träna då, men hade inte lust idag, man är så svettig när man kommer fram då + att Evelina har ju lånat min cykel.

Det är tre stycken vilda illbattingar som jag ska ränna efter. Förra året var den minsta (tjejen) bara bäbis nästan, men nu springer hon oxå, och pratar och såklart brås på sina brorsor. Så hon är ju lika galen hon. Vet inte hur många gånger jag säger "sluta" på en dag när jag är där. De ska ju slåss o bråka en stup i kvarten. Och ta godsaker ur skåper som de inte får och  försöka lura i mig att de får göra saker. Dock går jag inte på det längre.

De första timmarna gick bra, när jag kom dit och när mamman var på ett möte i viken. Då kunde jag busa o leka med lilltjejen, men så fort mamsen kom hem igen var det bara hon som gällde. "You are dummy" sa hon till mig då, och "Go away, I want here to go away" Man ba jaha, vad hände med får fina relation? xD men hon glömde väl bort det sen. Dock sköt hon mig och jag dog ju såklart, sen satte hon sig på mig och sköt mig ännu mer. Sen kom killarna och hoppade på mig oxå, ojojoj. Vilket jobb alltså.^^



Några lugna sekunder fick jag dock till att njuta lite av solen på stranden. De bor alldeles vid en strand, härligt värre:) Och ja, de snackar engelska. Killarna kan rätt bra svenska, men lilltjejen pratar bara engelska än så länge.Ganska nice. De bor i USA med en svensk mamma (därav sommarstugan här), en norsk pappa och en spansk barnflicka xD haha vilken blanding av spåk de får alltså.

Tillsist blev klockan tre och jag fick lite kosing och cyklade iväg. Ska dit på måndag igen.

Cyklade förbi hos Memme och Feffe och pratade lite med dom ett tag, sen affärn åsså hem och åt maaaaaaat! (Resten av lasagnen, mmmm). Nu ska jag vila lite tills det visar sig att kvällen bär iväg nånstans!

Hjärtliga lyckönskningarr, hoppas ni inte har magkatarr


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0