Nu äre helg sa min älg

Ojojojojoj. Fullt upp^^ Helgen flög bort och nu är det tisdagskväll. Helgen var awesome iallafall.

Fredagen började med att jag vaknade 07:35, och jag skulle vara på badhuset 07:45 klar för vattengympa med tanterna. Där började helgen flyga, dvs jag flög upp ur sängen och ja, jag vet inte hur det gick till med jag var på badhuset 07:45 iallafall:P Har aldrig någonsin i historian varit så snabb på morgonen. Efter gympan bastades det iallafall och sedan åt vi frukost på simhallen (30 spänn). Sedan slagverkade jag en massa med slagverkarna och var helt utmattad och lite yr i skallen, johan sa att jag såg lite blek ut. Så sedan var jag övertrött och satt och flummade i fojjis tills Micke kom med bussen från sundsvall:D
Vi gick och handlade lite nödvändigheter på homebuy (chips, glögg, pepparkakor typ) och gick hem och lagade maaaat. Det blev klyftpotatis, morötter och kyckling i ugn (han är kockeN). Självklart hjälpte jag till, men pås-curry-såsen lagade jag alldeles själv;) Gött var det. Och "How I Met Your Mother - Maratan" blev det!! Åtminstone en säsong. Och "bara" det tog ju drygt halva natten kan jag ju säga, framåt morgonen. Sedan låg vi och pratade ett tag till tills vi somnade hupps flupps.





Skål på det!

Lördagen vaknades nångång mitt på dan med ljuset som silade in genom fönstret, somnade om, gick upp halv 4 i mörkret som lagt sig igen. Latade oss med nudlar och Harold&Kumar. Sedan bar det iväg neråt stan, träffade Maosingen som var på Bittens. Hon blev glatt överraskad minsann^^ Träffade random trevligt folk och chillade där, åt macka på subway (<3) och chillade på Bittens igen med mer folk! Stod ute och pratade åsså kom det en kille flygande upp mot rutan där inne, ojdå, lite slagsmål och vakter som drog ut dom och de käftade och kämpade mot de dubbelt så stora vakterna^^ Så det kan gå.
Jag skulle upp på dansuppvisning på söndan så efter många "kanske dags att gå hem" gicks det hem. Blev dock nästan en hel säsong HIMYM till. Kan inte ha sovit många timmar alls.

Söndagen, ja söndagen. Jag kom upp ur sängen iallafall! Micke sprang till bussen för att inte missa den (failade), och jag gick i god tid till teatern för att förbereda för den årliga (terminliga) dansuppvisningen. Barngrupperna kom vid halv 4, hihi, och snacka om gröna rymdvarelsebarnen var. Och nästan alla stjärnbarnen hade köpt likadana guldklänningar. Det blev dock lite kaos ett tag när inte ena skivan funkade, åkte hem å brände en ny, funkade inte heller, men dom tur var hjälpte ljud-Hasse oss och formaterade om den så den funkade. Det tog dock jävulskt lång tid innan han listade ut hur det skulle funka så snacka om att jag skrev av glädje sen. Puh..
Barnen var jättesöta och duktiga!:D Så stolt man blir alltså. De klängde endel på oss när de inte dansade oxå. Sedan var det jag, klara, julia, stina och marie som skulle ut och dansa. Några av ledarna alltså. Vi gjorde en jazz/michael jackson dans som vi typ tränat på två gången innan. Låten var Beat It. Det gick ganska bra haha, lite knepigt i mitten bara men det var bara en kul grej så jag hade askul iallafall. Tillslut var det slut och jag gick hem med en alldeles proppfull ryggsäck med massa kläder (hur kunde den var mycket mer full då än när jag gick dit?), två biobiljetter som jag fick av chefen och en teckning jag fick av lilla Ebba. Livet leker. :P
Skulle göra middag hemma, men hittade resten av chipsen, åt lite, somnade.

Det var min helg det.

Hare! (Kanin!) (ja jag är wannabe dig micro)


Kommentarer
Miicro

Hehe varsågod :3

2009-12-13 @ 18:56:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0