Fredag-Måndag

En tid har gått, en tid utan bloggande. Jag har helt enkelt inte orkat. Varit för trött för att ens blogga. Jag försökte en gång, men hann inte skriva ett ord innan jag somnade. Och igår (när jag egentligen skrev detta inlägg) slutade mitt internet plötsligt fungera... Det gjorde dock att jag kom i säng:)

Iallafall, det blev inge chokladpudding i fredags:( Glömde köpa mjölk. Men världens godaste vin och massa prat om rexkatter och annat blev det, trevligt:)

I lördags steg jag upp ur sängen. Var sedan och kollade på lillsyrrans teatergrupp när de spelade upp på lilla scen och åt fika efteråt. Nej vi kollade inte på när de fikade, vi fick oxå fika förstås.

På kvällen kom Emil och Evelina hit med mat åsså åt vi och kilade ner till pingstkyrkan där vi kollade på ett julspel, "sjungande julgranen". Av ingen eller många anledningar var jag jättekänslig, ville bara gråta för allt helatiden, under julspelet alltså. Allt var så stämningsfullt och fint. Jag är inte den som gråter så lätt när kompisar sjunger osv, jag är mest glad vid såna sammanhang, men denna gång kände jag att tårarna låg och darrade under ögonlocken hela tiden. Det var värst när jag kollade på memme som stod och sjöng där i kören, hon var så fin min älskade lilla memme, så jag kunde inte kolla på henne nån längre stund. Men sedan sjöng hon solo på "nu tändas" och då var det ju kört, tårarna forsade, gick inte att häjda. Ja gud så det kan bli ibland.

Efter fikat som vi fick även där gick jag en lugn promenad hem och gjorde iordning mig till kvällen. Madde hade nämligen tema-fest:D Temat var "färgglada TOTALA töntar". Jag visste inte att hon skulle dela ut pris till den mest töntiga, men jag vann det iallafall xD Jag var nog den som levde mig in i rollen mest, och hela tiden dessutom. Tills vi gick på krogen, då försökte jag släppa den. Men det är inte lätt att gå ur en roll som man hållt i några timmar ;P Ska försöka få bilder av nån som knäppte kort hos madde så kan jag kanske lägga ut sen^^ Det var iallafall en som hade sjukt kul åt mig när jag sa att han hade Dart Vabur på tröjan. (Darth Vader för er som inte fattar). Han ville höra det om och om igen och skrattade lika mycket varje gång haha. Kul att man kan göra nån glad. Jag började nästan fundera på om han fattade att jag bara spelade, men jag var så inne i rollen så wootever.

I söndags gick vi luciakadidater sjungandes ner på torget i lucialinnen och kappor som iallafall jag såg ut som en björn i. Ja, det var tillomed en av de andra tjejerna som skrattade åt mig haha. Den var lite stor. Vi gick i ganska normal takt och sjöng samtidigt (nån som vet hur jobbigt det är att sjunga när man går?), plus att jag hade SJUKT täppt i näsan, så jag kunde i princip inte andas. Men lever gör jag iallafall. Vi stod sedan på trappan på torget och sjöng en sång för alla människor och blev lite intervjuade av Lars T Johansson. Han frågade mig dels vad jag tyckte om luciafirandet och jag svarade nåt i stil med att "allt är så fint. Ljusen, musiken, stämningen. Man blir nästan lite tårögd." Jag har hört att vissa trodde att jag smörade, typ bara för att jag vill få flest röster och bli lucia. Hm, jag vet knappt om jag verkligen vill vara lucia. Varför är jag då en av kandidaterna kan man ju fråga sig? För det första så blev jag nominerad av pappas fru och det är inget jag har nåt emot, jag vill gärna vara med, jag tycker det är en jättekul grej. Jag tar det dock inte så hårt, det är inget livsavgörande i mitt liv. Jag skulle aldrig smöra för att bli lucia. Visst skulle det vara kul om jag blev lucia, jag skulle inte tacka nej, och jag skulle ju ta uppgiften på allvar isåfall (inte blodigt allvar). Men det finns olika anledningar till att jag kanske hellre är en av lucians tärnor. Dels för att jag minns hur jobbigt det var att stå och va lucia i kyrkan när jag var för estet, dels för att jag just för att jag var det vill att någon annan ska få chansen och dels så ska lucian ha ett hemmarepotage i tidningen på fredag (vem det nu blir) och då ska man sitta där med famlijen och fira och äta tårta. Det tycket jag är lite överskattat. Jag hade tänkt att jag ska fan inte ha nån tårta. Men fick veta att det är dom som gör hemmarepotaget som tar med sig en tårta, så man kommer nog inte undan. Aja, jag ska inte haka upp mig på det så mkt. Det blir ju förmodligen trevligt iallafall :) I varje fall är det tråkigt att folk ska tro att man smörar när man verkligen bara är ärlig, men sånt är svårt att komma ifrån förståss, de känner ju en inte direkt isåfall:)

På söndagskvällen var jag och helena hos memme och åt mat och tacochips och glodde på film. Det var ingen överdrivet humoristisk film, men vi skrattade som om det hade varit det. xD

Jag var alltså hos folk som har katter varje helgdagskväll = allergi. Så nu går jag runt och är sjukt täppt i näsan dagen om. Måste få tid och komma ihåg och köpa nå nässpray eller nåt, såhär kan jag ju inte leva.

I måndags var det spinning på kvällen, kroppen har varit alldeles utmattad sedan dess. Men det beror nog mest på min icke existerande sömn. Så gå och lägg mig nu? Jao. Jag har en historiahemtenta som ska vara klar innan onsdagen är slut egentligen, men den har jag inte orkat/haft tid med alls. Självklart finns det anledningar. Mycket att göra, prioritet. Jag tänker iallafall sova gott ändå:)

Puss och godnatt
Kroppen är matt

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elrl

parle vous francais? je ne sais pas. pardon monsieur. okey let's dance!

RSS 2.0